جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از مرز ۱۰۰۰۰۰ فوتی/ بحران همه‌گیری در برخی استان‌ها شدت گرفته + نقشه و نمودار

تاریخ انتشار: جمعه 29 مرداد 1400 | 11:54 ق.ظ
جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از مرز ۱۰۰۰۰۰ فوتی/ بحران همه‌گیری در برخی استان‌ها شدت گرفته + نقشه و نمودار درحالی روز گذشته تعداد کل موارد فوتی ثبت شده ناشی از کرونا مرز ۱۰۰ هزار نفر را رد کرد که کارشناسان معتقند بهترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

 
جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از مرز 100000 فوتی/ بحران همه‌گیری در برخی استان‌ها شدت گرفته + نقشه و نمودار

 ثبت رکوردهای مقطعی و همچنین عبور از مرز ۱۰۰ هزار فوتی ناشی از کرونا باعث شده تا واقعیت تلخ کرونا به نوعی دیگر در سراسر کشور خودنمایی کند و کارشناسان بر رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش تاکید داشته باشند.

در این زمینه کارشناسان تاکید دارند دلخوش کردن به آمارهای مقطعی روزانه که حالت نزولی به خود گرفته‌اند می‌تواند در آینده مشکلات بیشتری را به کشور و البته کادر درمانی ایران تحمیل کند چون هم اکنون ویروس دلتا با قدرت سرایت بسیار بالا در سراسر کشور فعال شده و خوشه‌های خانوادگی همچنان در حال شکل‌گیری هستند.

در این زمینه اگرچه کارشناسان به روند واکسیناسیون که سرعت بهتری به خود گرفته اشاره دارند اما می‌گویند: واکسیناسیون حال حاضر هیچ اثرگذاری قابل توجهی در پیک پنجم ندارد و در پیک‌های بعدی می‌تواند در کاهش نرخ مرگ و میر اثرگذار باشد بنابراین در شرایط فعلی تنها راهکار و بهترین و ارزان‌ترین راهکار حفظ فاصله‌ اجتماعی و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است.

اظهار نظر کارشناسان درحالی مطرح شده که برخی از مقامات مسئول در وزارت بهداشت و روند صعودی بیماری در برخی استان‌ها مثل آذربایجان شرقی ، اصفهان و خوزستان رسما نگرانی خود از تسلیم احتمالی کادر درمان مقابل ویروس منحوس در صورت ادامه روند را اعلام کرده‌اند.

استان اردبیل/ بهبودی ۱۱۳ بیمار

وی افزود: خوشبختانه ۱۱۳ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند و ۸۵۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان اردبیل بستری هستند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۸۵۵ نفر رسیده که از این تعداد ۹۸ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

  وی گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال، پارس‌آباد، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله‌سوار، نمین، کوثر و نیر در وضعیت نارنجی قرار دارند.  

حبیب‌زاده با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تشریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۳۱۷هزار و ۵۲ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۲۵۸هزار و ۲۲۸دُز مربوط به نوبت اول و ۵۸هزار و ۸۲۴دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

 وی با اشاره به ضرورت توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به همراه زدن ماسک نقش مهمی را در کاهش خیز پنجم دارد.

استان اصفهان/ شرایط بحرانی ادامه دارد

 آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۴۳۸۷ نفر بودند که  ۱۷۴۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۵۵۱  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت ۳۵۰ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۴۳۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را ۴۵  نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۷  نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان بوشهر/۹۰۰ بیمار جدید شناسایی شدند

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به شناسایی ۹۰۰ بیمار جدید کرونایی در شبانه‌روز گذشته اظهار داشت: روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار در بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر بستری و همین میزان در مراکز سرپایی درمان می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اشغال همه تخت‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: در استان بوشهر ۴۵۰ تخت ویژه بیماران کرونایی در ابتدا تخصیص یافت و تاکنون به ۲ برابر افزایش داده شد و با همکاری دیگر سازمان‌ها و نیروهای مسلح، راه‌اندازی تخت‌ها رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: هم‌اکنون ۸۷۶ بیمار در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بستری و ۶۶ نفر آنان بد حال هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تعداد بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها را ۶۶ نفر دانست و بیان کرد: از این تعداد ۳۷ بیمار با کمک دستگاه اکسیژن‌ساز تنفس می‌کنند و در موقعیت حاد بیماری قرار دارند.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته ۱۸۵ بیمار جدید در بخش کرونایی بستری شده‌اند خاطر نشان کرد: از این تعداد بیمار، ۹۸ مورد آنان به کرونا مثبت، قطعی است.

کشمیری، از ثبت فوت ۱۶ بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته در مراکز درمانی استان بوشهر خبر داد و افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۰ آقا و ۶ خانم بین ۳۷ تا ۸۹ سال به سبب ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تعداد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر به یک‌هزار و ۶۷۶ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۷۷ هزار نفر در استان بوشهر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و تحت درمان قرار گرفته‌اند تصریح کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۷۵ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۲۹ نفر از آنها کرونا مثبت قطعی بوده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از ادامه طرح واکسیناسیون در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: طبق جدیدترین آمار بیش از ۲۷۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان بوشهر به جامعه هدف تزریق شده است.

استان گیلان/ یکه‌تازی کرونا ادامه دارد

تاخت و تاز بی‌رحمانه کرونا همچنان در استان گیلان ادامه دارد تا جایی که در حال حاضر ظرفیت تمامی بیمارستان‌های استان تکمیل شده است.

بیمارستان‌های استان گیلان اکنون مملو از بیماران کرونایی است و علاوه بر بیمارستان‌های صحرایی که تا امروز برای بستری شدن بیماران کرونایی در گیلان برپا شده ۳ نقاهتگاه صحرایی دیگر نیز در حال آماده‌سازی است.

تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان اکنون به ۲ هزار و ۶۱ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۲۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند.

بحران کرونا و روند تصاعدی بستری‌شدگان کرونایی از یک طرف و اکنون رشد فزاینده بیماران بدحال کرونایی که با میزان درگیری شدید ریه‌هایشان به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند خستگی کادر درمان گیلان را دو چندان کرده است.

۳۲۷ بیمار کرونایی اکنون در گیلان از وخامت حالشان رنج می‌برند و به کپسول اکسیژن نیاز مبرم دارند این خیل عظیم بیماران بدحال کرونایی در حالی است که گیلان در ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها با محدودیت مواجه است.

متأسفانه علاوه بر افزایش آمار بستری‌شدگان و بیماران بدحال کرونایی شمار فوت‌شدگان کرونایی نیز روند افزایشی دارد و روزانه ۳۰ الی ۴۰ نفر از هم‌استانیانمان بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

استان کرمان/شرایط وخیم است

 در این روزها که بزرگ‌ترین استان کشور، شاهد بی‌رحم‌ترین چهره کرونا در موج پنجم این بیماری است و دلتا ویروس بسیارخشن‌تر و بی‌رحم‌تر از گذشته خودنمایی کرده، می‌تازد و قربانی می‌گیرد شمار جانباختگان کرونا در استان کرمان از مرز ۴ هزار نفر گذشت.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و ۱۹۰ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۸۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۵۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۴۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۸۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۱۸ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۲۳۹ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۳ هزار ۲۸۴ مورد رسیده است.

وی به فوت ۱۹ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۱۳ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۶۱۰ هزار و ۱۹۳ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۱۷۵ هزار و ۵۲۵ مورد است.

استان کهگیلویه و بویراحمد/ وضعیت نگران کننده کرونا در دو شهرستان مارگون و چرام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش شمار قربانیان کرونا به ۷۹۶ خبر داد و گفت: متاسفانه روز گذشته سه هم استانی جان خود را از دست دادند.

  پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۵۷۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۲۸۴ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۷۳۲۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی بیان کرد: از ۱۰۸۸ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران ،کهگیلویه و چرام بود. همچنین از ۴۱۰ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های باشت، کهگیلویه، بهمئی و باشت هستند.

یزدان‌پناه ادامه داد: بیشترین درصد موارد مثبت در شهرستان‌های مارگون (۶۵ درصد) و چرام(۴۴ درصد) بوده که احتمالا در روزهای آینده وضعیت این دو شهرستان می تواند بحرانی و نگران کننده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت ،بستری و بستری در بخش های مراقبت های ویژه ،همه باید دست به دست هم دهیم و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در هر نوع تجمع و دورهمی و مراسمات، پرهیز از سفر و حضور در مکان های شلوغ و پرخطر در راستای کاهش میزان شیوع بیماری تلاش نماییم تا شاهد کاهش روند بیماری در استان باشیم.

استان خراسان جنوبی/ افزایش سه برابری آمار مرگ و میر 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجندگفت: شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای استان در مقایسه با ابتدای مرداد، دو برابر افزایش دارد.

محمددهقانی فیروزآبادی بابیان اینکه تا روزگذشته ۲۹۹ نفر بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان بستری بودند، اظهار داشت: این آمار در مقایسه با اول مرداد افزایش حدود ۲ برابری دارد.

وی از افزایش سه برابری آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در مرداد نسبت به دو ماه قبل آن خبرداد و افزود: در ماه خرداد ۲۶ مورد  و در تیر ۲۹ مورد فوت ثبت شده که این آمار در حال حاضر روزانه به ۲٫۹ فوتی افزایش یافته که  نشان دهنده افزایش حدود ۳ برابری فوت افراد مبتلا به کرونا در استان در مقایسه با دو ماه قبل آن است.

وی گفت:بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان  نیز هم اکنون در مقایسه با ابتدای مرداد ۴۰ درصد افزایش داشته است.

استان مرکزی/ شمار مبتلایان کرونا به بیش از ۷۷ هزار نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین آمار بیماران کرونایی در استان مرکزی اظهار داشت: شمار مبتلایان جدید کرونا در استان مرکزی، بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی به ۳۵۹ مورد رسید.

سیدمحمد جمالیان افزود: از مجموع بیماران جدید شناسایی شده، ۹۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند، همچنین ۲۶۷ نفر از بیماران نیز به صورت سرپایی بوده‌اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: با احتساب ۳۵۹ مورد ابتلای جدید، تعداد موارد مبتلا به کرونا از زمان شیوع این بیماری تاکنون، به ۷۷ هزار و ۴۹۵ نفر رسید.

جمالیان بیان کرد: در این بازه زمانی ۹ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده که بر این اساس، تعداد فوتی‌ها به دو هزار و ۳۶۸ نفر رسید.

وی اضافه کرد: مرگ کودکان و افراد کم سن و سال کابوسی بود که این روزها متاسفانه دامن ما را فرا گفته است و چیزی که قبل تر از آن می ترسیدیم اکنون با آن مواجهه شده ایم.

درحال تکمیل… .


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار