نتیجه بیش از ۵۰ درصد تستهای کرونا در اهواز مثبت است

تاریخ انتشار: دوشنبه 1 شهریور 1400 | 13:40 ب.ظ
نتیجه بیش از ۵۰ درصد تستهای کرونا در اهواز مثبت است دکتر امراله مردانی اظهار داشت: طی روزهای اخیر به طور متوسط روزانه سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز تجمیعی این شهرستان برای انجام تست کرونا مراجعه کرده اند که در مقایسه با هفته های قبل جهش بسیار بالائی داشته است. وی گفت : طی مرداد ماه سالجاری  بیش از ۸۰ هزار […]

دکتر امراله مردانی اظهار داشت: طی روزهای اخیر به طور متوسط روزانه سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز تجمیعی این شهرستان برای انجام تست کرونا مراجعه کرده اند که در مقایسه با هفته های قبل جهش بسیار بالائی داشته است.

وی گفت : طی مرداد ماه سالجاری  بیش از ۸۰ هزار نفر به مراکز تجمیعی شهرستان اهواز مراجعه کرده و تست p.c.r انجام داده اند که از این تعداد ۴۵ هزار نفر در شرق  و ۳۵ هزار نفر در غرب  اهواز  سکونت دارند و به طور متوسط یکهزار و ۲۰۰ تا یکهزار و ۳۰۰ نفر آنان تستشان مثبت بوده است که از این تعداد ۲۰ تا ۳۰ نفر آنان روزانه بستری شده اند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز وضعیت فوت افراد مبتلا به کرونا در این کلانشهر را بسیار نگران کننده دانست و گفت: سوش جدید کرونا بیشتر جوانان را مورد هدف قرار داده به طوریکه در شرق اهواز از بین افراد فوت شده ۷۰ درصد آنان زیر ۶۰ سال بوده اند.

مردانی گفت: در حال حاضر بهترین راه  برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا در خانه ماندن و رعایت پروتکل های بهداشتی است چرا که درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و متاسفانه بیشتر مردم هم در این زمینه رعایت نمی کنند و همچنان در بیرون خانه رفت و آمد دارند و در دور همی های و تجمعها شرکت می کنند.

 

واکسن مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را کاهش می دهد

دبیر شورای سلامت شهرستان اهواز گفت: خوشبختانه با تدابیر در نظر گرفته شده مشکلی در بخش تزریق واکسن کرونا در اهواز نداریم و تنها سه روز در هفته گذشته با کمبود واکسن مواجه شدیم که بلافاصله با رایزنیهای انجام شده با وزارت بهداشت این کمبود برطرف شده و اکنون مراکز تجمیعی شهرستان به طور مستمر برای جامعه هدف واکسن تزریق می کنند.

وی اظهار داشت: اگر همه افراد جامعه هدف واکسن کرونا را دریافت کنند هم میزان مرگ و میر کاهش می یابد و هم طول درمان بیماری کووید ۱۹ کم می شود به همین دلیل افراد واجد الشرایط  هر چه سریعتر برای دریافت  واکسن کرونا به مراکز تجمیعی مراجعه و نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.

مردانی اضافه کرد: تا کنون در شرق اهواز ۲۳۴ هزار دز واکسن کرونا برای افراد واجد الشرایط تزریق شده که از این تعداد۱۷۴ هزار دز اولی و ۶۰ هزار دز دومی بوده اند و در غرب اهواز نیز ۱۸۰ هزار واکسن برای افراد تزریق شده که حدود ۱۴۰ هزار دز آن برای نوبت اول ومابقی برای نوبت دوم افراد بوده است.

وی گفت در حال حاضر روزانه بیش از ۳۷ هزار دز واکسن در مراکز تجمیعی اهواز برای افراد هدف تزریق می شود که از این تعداد ۲۲ هزار دز در شرق اهواز و ۱۵ هزار دز در غرب اهواز برای افراد تزریق می شود.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز بیشترین واکسن تزریق شده را از نوع چینی سینوفارم ذکر کرد و گفت: واکسنهای آسترازنکا و برکت بعد از سینوفارم بیشترین واکسنهایی بوده که برای شهروندان اهوازی تزریق شده است.

دکتر مردانی مهمترین علائم سوش دلتا ویروس کرونا را تب ذکر کرد و گفت: اغلب افراد با تب ۳۸ درجه همراه با آبریزش بینی و گلو درد به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند که در برخی افراد نیز ناراحتیهای گوارشی مشاهده شده است بنابر این مردم این علائم را نشانه کرونا بدانند و در صورت مبتلا بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

استاندار خوزستان نیز روز شنبه در نشست ستاد کرونای استان خوزستان اعلام کرد: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۴۲۸ هزار خوزستانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد هفت هزار و ۴۰۰  نفر فوت کرده اند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه میزان افراد بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹  در ۲ هفته قبل خوزستان ۲۲ هزار مورد بود گفت: این تعداد در هفته گذشته به ۲۵ هزار نفر رسید که آمار بسیار بالایی است.

وی افزود: تعدادی فوتی های ناشی از ویروس کرونا در خوزستان در ۲ هفته قبل ۲۰۲ مورد بود  که در هفته قبل به  ۳۱۹ نفر رسید که جای نگرانی دارد.

وی افزود: ۵۴ درصد موارد ابتلا در استان از دورهمی های خانوادگی، ۲۰ درصد از دفاتر پیشخوان، بانک ها و اماکن عمومی، ۲۰ درصد در مسافرت های درون و برون شهری، ۶ درصد از شرکت در مراسم ترحیم و ازدواج بوده است.

در حال حاضر  از ۲۸ شهرستان استان خوزستان  ۲۰ شهرستان قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و ۶ شهرستان زرد کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار