آلایش های گوشتی مطمئن در کشتارگاه های صنعتی

تاریخ انتشار: دوشنبه 1 شهریور 1400 | 10:00 ق.ظ
آلایش های گوشتی مطمئن در کشتارگاه های صنعتی به گزارش کشاورزی پرس: مدیر کل دامپزشکی استان با حضور در مجتمع کشتارگاهی صنعتی ملاثانی از بخش‌های مختلف در حال ساخت آن بازدید و نحوه پیشرفت ساخت در این مجتمع را بررسی کرد. مصطفی کنار کوهی در این بازدید بااشاره به مشکلات ساماندهی کشتار‌گاه های دام استان در سال‌های اخیرگفت: ارائه گوشت سالم و بهداشتی […]

به گزارش کشاورزی پرس: مدیر کل دامپزشکی استان با حضور در مجتمع کشتارگاهی صنعتی ملاثانی از بخش‌های مختلف در حال ساخت آن بازدید و نحوه پیشرفت ساخت در این مجتمع را بررسی کرد.

مصطفی کنار کوهی در این بازدید بااشاره به مشکلات ساماندهی کشتار‌گاه های دام استان در سال‌های اخیرگفت: ارائه گوشت سالم و بهداشتی و مورد تایید دامپزشکی با رعایت استاندارد‌های لازم مد نظر مسئولان استانی بوده و با توجه به مسائل و مشکلات بیشتر کشتارگاه‌های استان تاکنون اقدامات شایان و قابل توجه‌ای در خصوص جذب سرمایه‌گذار جدید در خصوص ساخت کشتارگاه صنعتی یا بازسازی کشتارگاه سنتی در شهرستان‌های استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های ذیربط در ارائه خدمات اداری به سرمایه‌گذار جدید کشتارگاه صنعتی اهواز تصریح نمود: حمایت از این بخش در تامین گوشت استان و استفاده از پتانسیل‌های موجود، نقش بسزایی در ارتقای سلامت و بهداشت گوشت قرمز و دیگر فرآورده‌های خام دامی ایفا می‌کند.

کنار کوهی در خصوص ادامه داد: رعایت ضوابط و دستورالعملهای بهداشتی و رفع نقایص و اصلاح مشکلات بهداشتی کشتارگاه‌های سنتی از خصوصیات این کشتارگاه است و مدیران مربوطه کشتارگاه همواره باید این اصول را مد نظر قرار داده و در مسیر تامین گوشت سالم و بهداشتی تلاش کنند.

وی یادآور شد: این امر علاوه بر اشتغالزائی باعث می‌شود، گوشت و آلایش‌های گوشتی کاملاً مطمئن و بهداشتی و بصورت بسته بندی در اختیار مردم قرار گیرد، تا سالم‌ترین و بهداشتی‌ترین گوشت مردم استان خوزستان را تامین کنیم.

در این بازدید مدیر عامل مجتمع کشتارگاهی ملاثانی در خصوص  بخش‌های مختلف در حال ساخت کشتارگاه صنعتی از جمله خطوط کشتار گاوی و گوسفندی، سردخانه‌های پیش سرد و تونل انجماد، سالن‌های مجزای پاک‌سازی آلایش خوراکی، بخش تبدیل ضایعات، واحد تأسیسات و تصفیه‌خانه پساب خروجی، توضیحاتی  ارائه داد.

این مجتمع کشتارگاهی در زمینی به وسعت ۳۰ هزار مترمربع با ظرفیت کشتار روزانه بیش از یکهزار راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال ساخت است که برای اتمام این مجتمع به ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیازمند است.

منبع روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار