گوشت قرمز نسبت به ماه قبل ۵.۵ درصد گران شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 2 شهریور 1400 | 18:54 ب.ظ
گوشت قرمز نسبت به ماه قبل ۵.۵ درصد گران شد شاخص قیمت گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها در مرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل با افزایش ۵.۵ درصدی همراه بوده است و نسبت ماه مشابه سال قبل افزایش ۵۶.۹ درصدی را نشان می‌دهد.  منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به مرداد ماه  نسبت به […]

شاخص قیمت گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها در مرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل با افزایش ۵.۵ درصدی همراه بوده است و نسبت ماه مشابه سال قبل افزایش ۵۶.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

 منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به مرداد ماه  نسبت به دوره مشابه قبل از آن است. نرخ تورم سالانه مرداد ماه ۱۴۰۰ برای خانوار‌های کشور به ۴۵.۲ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

طبق داده‌های مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه‌ای مرداد ماه ۱۴۰۰ در مقایسه با ماه قبل، ۰.۴ درصد کاهش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده خوراکی آشامیدنی‌ها و دخانیات با افزایش ۱.۵ درصدی به ۵۸.۴ و گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات با کاهش ۱.۳ درصدی به ۳۶.۱ درصد رسیده است.

در گروه عمده خوراکی‌ها آشامیدنی‌ها و دخانیات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه سبزیجات (هویج فرنگی، کاهو و قارچ)، گروه لبنیات و تخم مرغ (تخم مرغ، انواع ماست و شیر) و گروه نان و غلات (نواع نان) است که در این گزارش به بررسی گروه لبنیات و تخم مرغ پرداخته ایم:

طبق جدول منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران تغییر شاخص قیمت گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها در مرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل با افزایش ۵.۵ درصدی همراه بوده است و نسبت ماه مشابه سال قبل افزایش ۵۶.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

در گروه گوشت قرمز و گوشت ماکیان نسبت به ماه قبل ۵.۶ و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۴.۵ درصد افزایش داشته ایم.

همچنین در ماهی‌ها و صدفداران ۵.۴ درصد و ۷۳.۷ درصد افزایش داشته ایم. در گروه شیر، پنیر و تخم مرغ نیز ۵.۹ درصد و ۶۷.۵ درصد با افزایش رو به رو شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار