فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه:

سپاه،بیش از سه هزار تخت بستری به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه کرد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 4 شهریور 1400 | 09:57 ق.ظ
سپاه،بیش از سه هزار تخت بستری به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه کرد فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:یک هزار و ۵۱۲ تخت سیار در ۱۰ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و یک هزار و ۶۲۱ تخت ثابت در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و پیش بینی‌ لازم برای اعزام ۳۰۰ تیم پزشکی به سراسر کشور انجام شده است.
 
سپاه،بیش از سه هزار تخت بستری به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه کرد

به گزارش کشاورزی پرس سردار احمد اخوان چهارشنبه شب در آیین اعزام تعدادی از نیروهای متخصص برای کمک به مجموعه کادر درمان خوزستان، در بیمارستان شهید بقایی اهواز اظهار داشت : پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب برای ورود نیروهای مسلح به منظور کمک به کادر درمان بلافاصله قرارگاه عملیاتی بیماری کرونا در سطح نیروهای مسلح تشکیل و تصمیم لازم برای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون نسبت بهبود یافتگان از کرونا نسبت به شاخص های جهانی در بیمارستان های نیروهای مسلح مناسب بوده و امید است این روند همچنان ادامه داشته باشد.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا پیس بینی شده ۸۷۰ تخت بیمارستانی دیگر به مجموعه بیمارستان های سراسر کشور اضافه شود. این تعداد تخت به ظرفیت تخت های سیار و ثابت پیشین اضافه خواهند شد.

سردار اخوان با بیان اینکه تاکنون از ۳۰۰ تیم درمانی پیش بینی شده ۱۲۰ تیم به بیمارستان ها اعزام و از ۸۷۰ تخت بیمارستانی ۳۲۰ تخت نیز فعال شده است گفت:در مجموع قرار است ۱۶۰ تخت در مشهد، ۶۴ تخت در کرمان ، ۶۴ تخت در اردبیل ، ۱۲۸ تخت در کرمانشاه ، ۳۲ تخت در گنبد و در آینده نیز تعدادی دیگر در سطح استان خوزستان به بهره برداری برسند تا به هدف ۸۷۰ تخت بستری مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی همچنین گفت: در شرایط کنونی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، از مجموعه نیروی زمینی سپاه درخواست نیروی انسانی کرده است که برنامه ریزی لازم برای اعزام تیم های متخصص به این مجموعه انجام و تیم‌هایی نیز به این شهرستان اعزام شدند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمام ظرفیت تا پایان شیوع کرونا در خدمت مجموعه کادر درمان و مردم کشور بوده و از هیچ تلاشی برای کمک به مجموعه کاردرمان، دریغ نخواهد کرد.

اعزام ۵۰ پزشک، بهیار و نیروی متخصص به دانشگاه علوم پزشکی آبادان

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور نیز اظهار داشت: باتوجه به مشکلات موجود و کمبود کادر درمان در شهرستان آبادان، برنامه ریزی لازم برای اعزام ۵۰ پزشک، بهیار و نیروی متخصص به دانشگاه علوم پزشکی آبادان انجام شده است.

سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا افزود : تاکنون ۳۳ نفر از کادر درمانی مذکور به این شهرستان اعزام شده و در روزهای آینده نیز سایر نیروهای متخصص و کادر درمان برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی آبادان اعزام خواهند شد.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور ادامه داد: همچنین نشستی با فرمانده نیروی زمینی و مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان خوزستان در زمینه تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز برگزار شد که امید است بتوانیم در این زمینه از کادر درمان حمایت های بیشتری داشته باشیم .

وی تصریح کرد:علاوه بر خوزستان تعدادی بهیار به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده و در استان لرستان از جمله شهرستان بروجرد نیز نقاهتگاه‌هایی برای بیماران مبتلا به کرونا برپا شده است .

سرتیپ پاسدار خادم سیدالشهدا گفت: در شهرستان های بهبهان، دزفول و آبادان نیز نقاهتگاه هایی برای کمک به مجموعه بیمارستان های این مناطق دایر شده و در بیمارستان بقایی نیز هفت تخت آی سی یو و یک بخش کرونا در اختیار مردم قرار گرفته است .

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم برای عبور از پیک پنجم کرونا اظهار داشت: از آنجا که واکسن تا اندازه زیادی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موثر است لذا انتظار می رود مردم در این زمینه همکاری بیشتری با کادر درمان داشته باشند.

فرمانده بهداری جنوب نیروی زمینی سپاه نیز گفت: به دنبال شیوع پیک پنجم کرونا ، با توجه به نیاز دانشگاه علوم پزشکی آبادان به کادر درمان ، بهداری جنوب نیروی زمینی سپاه  برای کمک به کادر درمان وارد عمل شد.

احمد رضا اکبری با اشاره به اعزام پزشک ،پرستار فوریت های پزشکی و بهیار به دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی آبادان اظهار داشت: یکی از نیازهای فوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان تامین نیروی متخصص بوده که با اعزام کادر درمان از این یگان بخشی از مشکل کمبود کادر درمان در دانشگاه علوم پزشکی آبادان برطرف شد.

فرمانده بهداری جنوب نیروی زمینی سپاه گفت: امید است با استفاده از ظرفیت تخت های بیمارستانی همچنین نیروهای متخصص بتوانیم در کنار مجموعه کادر درمان خدمات شایسته ای به مردم کشور و بیماران مبتلا به کرونا ارائه دهیم.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع :ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار