مرمت خانه تاریخی رحیمی شوشتر در حال انجام است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 4 شهریور 1400 | 11:51 ق.ظ
مرمت خانه تاریخی رحیمی شوشتر در حال انجام است علی محمد چارمحالی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: بنای تاریخی رحیمی که مملو از تزئینات و آرایه‌های ارزشمند معماری نظیر گچبری، خوون چینی گره چوب و حجاری بوده و در محله‌ی سادات، جنب خانه‌های تاریخی کجباف، ساداتی و متعلق به دوران قاجاریه است. او افزود: در حال حاضر مرمت ستون‌ها و طاق‌های ریخته […]

علی محمد چارمحالی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: بنای تاریخی رحیمی که مملو از تزئینات و آرایه‌های ارزشمند معماری نظیر گچبری، خوون چینی گره چوب و حجاری بوده و در محله‌ی سادات، جنب خانه‌های تاریخی کجباف، ساداتی و متعلق به دوران قاجاریه است.

او افزود: در حال حاضر مرمت ستون‌ها و طاق‌های ریخته شده‌ی بنای تاریخی رحیمی با مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال و با مشارکت اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شوشتر در حال انجام است.

چارمحالی بیان داشت: از سال ۱۳۹۷ با همت مالک و مشارکت میراث فرهنگی کار مرمت این بنا آغاز و تاکنون چند فاز حفاظتی و مرمتی در این خانه، شامل مرمت و بازسازی سقف ریخته شده‌ی شوادان خانه، استحکام بخشی دیواره‌های شوادان، مرمت اصطبل، مرمت بخشی از تزئینات و اجرای تاق در این بنا صورت پذیرفته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار