اظهارات بزرگان عشایر خوزستان در حضور رئیس جمهور

تاریخ انتشار: جمعه 5 شهریور 1400 | 19:11 ب.ظ
اظهارات بزرگان عشایر خوزستان در حضور رئیس جمهور رئیس جمهور در جریان سفر امروز خود به خوزستان، در نشستی با شیوخ و سران عشایر استان خوزستان دیدار کرد. به گزارش کشاورزی پرس، در این نشست امروز، پنجم شهریورماه که در استانداری خوزستان برگزار شد، چند تن از بزرگان عشایر و اقوام خوزستان در سخنانی مشکلات و مسائل و انتظارات خود را مطرح کردند. […]

رئیس جمهور در جریان سفر امروز خود به خوزستان، در نشستی با شیوخ و سران عشایر استان خوزستان دیدار کرد.

به گزارش کشاورزی پرس، در این نشست امروز، پنجم شهریورماه که در استانداری خوزستان برگزار شد، چند تن از بزرگان عشایر و اقوام خوزستان در سخنانی مشکلات و مسائل و انتظارات خود را مطرح کردند.

پشت سر دولت مردم هستیم

در این نشست، شیخ سمیر باوی یکی از بزرگان قوم عرب خوزستان خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: مردم خوزستان نجیب و ولایت‌مدار و خویشتن‌دار هستند و بیشتر از همه نسبت به نظام وفادارند.

وی افزود: به همه مسئولان اعلام می‌کنیم هر فاکتور خوبی نیز که هر مسئولی داشته باشد، در خط ولایت بودن مهم‌ترین موضوع است.

این بزرگ عشایر عرب خوزستان بیان کرد: اگر از استان خوزستان برخی گزارش‌ها به مرکز منتقل می‌شود که مردم از مذهب خود برگشته‌اند باید گفت که از این خبرها نیست و اگر چند نفر هم باشند به دلیل مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در صف و خط و پشت سر دولت مردم هستیم و مردم خوزستان با شما اعلام آمادگی و همبستگی می‌کنند.

باوی گفت: انتظارات مردم خوزستان زیاد و بحق است. با توجه به خسارت سیل، کمک به شهرداری‌ها را انتظار داریم.

وی افزود: بیکاری و تبعیض بیداد می‌کند و کشاورزی خوزستان فلج است. به بحث هورهای خوزستان، آب آشامیدنی، فاضلاب و… خوزستان توجه ویژه شود.

این بزرگ عشایر عرب خوزستان تصریح کرد: آنقدر در خوزستان کار هست که اگر به هر نفر کاری سپرده شود، حتی یک نفر در خوزستان بیکار نخواهد بود. انتظار داریم نگاه ویژه به خوزستان شود و برکات سفر رئیس جمهور به استان را مردم لمس کنند.

دین خوزستان به گردن دولت‌ها مانده است

به گزارش ایسنا، عیدی‌وندی یکی از بزرگان قوم بختیاری خوزستان نیز در این نشست خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: توجه به خوزستان توجه به امنیت و اقتصاد کشور است.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط سخت دولت تحویل گرفته شده است، انتظار داریم مشکلات به سرعت حل شوند.

این بزرگ قوم بختیاری خوزستان گفت: دین خوزستانی‌ها به گردن دولت‌های قبلی باقی مانده است. کار شده اما در حد دین خوزستان نبوده است.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد درآمد کشور از خوزستان تامین می‌شود و انتظار داریم کمتر از سایر استان‌ها بیکار داشته باشیم.

عیدی‌وندی گفت: گروهک چپ در خوزستان نیست و شرایط اقتصادی باعث می‌شود که چنین صحبت‌هایی شود.

وی تصریح کرد: طرح کشاورزی مقام معظم رهبری در جنوب خوزستان آغاز شده و برای شمال استان خوزستان تنها در حد مطالعه باقی مانده است و در این زمینه گله‌مند هستیم.

این بزرگ قوم بختیاری خوزستان افزود: عشایر بختیاری از خوزستان تا چهارمحال شرایط بدی دارند و انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به این عشایر شود. عشایر انتظار دارند به آن‌ها نگاه ویژه شود زیرا محرومیت در عشایر بیداد می‌کند.

وی گفت: توجه به تولیدات داخلی در بخش‌های صنعتی و خدماتی و کشاورزی و خروج کشور از بار روانی تورم و ایجاد ثبات در بازار مد نظر دولت باشد.

عیدی‌وندی افزود: جنگل‌های بلوط در حال از بین رفتن‌اند و از رئیس جمهور تقاضا داریم که این سرمایه ملی ساماندهی شود.

وی گفت: ما مردم خوزستان دست به ریسمان الهی گرفته‌ایم و از خداوند توسل جسته‌ایم. از نخبگان و نیروهای بومی استان خوزستان استفاده شود و اگر مدیری کارش را درست انجام داده است، نیازی نیست جابه‌جا شود و می‌توان آن مدیر را در پست خود ابقا کرد.

 

منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار