کفن و دفن متوفیان در اهواز نسبت به قبل از همه‌گیری سه برابر شده است

تاریخ انتشار: شنبه 6 شهریور 1400 | 17:04 ب.ظ
کفن و دفن متوفیان در اهواز نسبت به قبل از همه‌گیری سه برابر شده است رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز گفت: آمار روزانه کفن و دفن اموات به طور میانگین تا پیش از کرونا روزانه ۲۰ الی ۲۵ بوده که این آمار پس از همه‌گیری کرونا به روزی ۶۰ نفر در اهواز رسیده است.

 

 
کفن و دفن متوفیان در اهواز نسبت به قبل از همه‌گیری سه برابر شده است

موسی خنافره اظهار داشت: پرسنل سازمان آرامستان‌ها، جزو نیروهای بی‌نشان عرصه مبارزه با بیماری کرونا هستند که مجاهدت‌های خاموش آنان هیچ گاه به چشم نخورد و همیشه با بی‌توجهی مسئولین شهری رو به رو بوده‌اند.

وی افزود: پرسنل سازمان آرامستان‌ها در تمام مراحل کاری خود از زمان حمل متوفی، انتقال به سردخانه، نگهداری، تغسیل، کفن و دفن و حتی در زمان ساخت و ساز و عملیات عمرانی در آرامستان‌ها با خطر جدی ابتلا به انواع بیماری‌های خطرناک و عفونی از جمله کرونا هستند.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز تصریح کرد: شرایط سخت کاری از یک سو، مواجه شدن با خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک از سوی دیگر باعث شده که کمتر کسی به سمت ورود به این عرصه خدمتی را در میان افراد جامعه داشته باشد.

خنافره در خصوص تاثیر کرونا بر شرایط کاری سازمان آرامستان‌ها بیان داشت: در ابتدا همه‌گیری بیمار کرونا آمار فوتی‌های چندان تغییر نکرد اما شرایط خاص ارتباط با متوفیان در اثر کرونا و پروتکل‌های خاص تدفین آنان، شرایط کاری را برای پرسنل سخت کرده بود.

وی ادامه داد: با شیوع انواع جهش یافته ویروس کرونا و پس از پیک سوم، آمار روزانه کفن و دفن اموات با رشد همراه بوده که اکنون در پیک فعلی کرونا آمار روزانه کفن و دفن اموات در اهواز با رشد ۳ برابری همراه شده است به طوری که آمار ما تا پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، به طور میانگین روزانه ۲۰ الی ۲۵ نفر بوده که در شرایط کرونایی تا روزی ۶۰ نفر آمار ما رسیده است.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز در خصوص خبر اخیر درگیری پرسنل حراست آرامستان “بهشت آباد” با تعداد از هموطنان داغدار گفت: این سازمان همیشه پیرو دستورات ستاد کرونا بوده است و با وجود آنکه نماینده مستقیم در این ستاد ندارد؛ اما مو به مو دستورات و مصوبات این ستاد را پیگیری و اجرا می‌کند.

خنافره در ادامه بیان داشت: در مصوبه هفته آخر مردادماه ستاد کرونای استان، اعمال محدودیت‌های جدید و تعطیل برخی از مراکز تجمعی از جمله آرامستان‌های اهواز تاکید شده بود که حراست این سازمان در اجرای این مصوبه با برخورد برخی از افراد داغ دیده مواجه شدند که با درک شرایط آنان حراست تمام سعی خود را بر مدارا با مردم و تشریح شرایط برای آنان کردند.

وی ادامه داد: هرچند تعطیلی آرامستان موجب کدورت خاطر مردم و ایجاد تنش در در ب آرامستان برای لحظاتی شد اما در نهایت بدون خسارت پایان رسید هرچند ما متاثر از بروز این اتفاق هستیم ولی شرایط خاص کرونایی حکم می‌کرد برای سلامتی مردم دستور ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی آرامستان و جلوگیری از ورود مردم را اجرا کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار