رییسی:دولت برای رسیدگی به مشکالت خوزستان شورای راهبردی تشکیل میدهد

تاریخ انتشار: شنبه 6 شهریور 1400 | 10:20 ق.ظ
رییسی:دولت برای رسیدگی به مشکالت خوزستان شورای راهبردی تشکیل میدهد رئیس جمهوری با بیان اینکه استفاده از همه ظرفیتهای موجود در خوزستان برای تحقق رشد اقتصادی این استان ضروری است گفت: در همین راستاشورای راهبردی خوزستان تشکیل می شود تا از این طریق دولت با عملکرد بهتری به مشکلات این استان رسیدگی کند.


به گزارش کشاورزی پرس آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر جمعه در نشست با سران عشایر استان خوزستان
اظهارداشت: دولت توجه ویژه ای به ایجاد فرصت های جدید شغلی در استان خوزستان خواهد داشت. بکارگیری ظرفیت های موجود می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد؛ لذا به همین منظور فعال شدن شورای برنامه ریزی خوزستان نیز باید با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.
رئیس جمهوری اضافه کرد: در این راستا واحدهای صنعتی نیمه فعال نیز باید مورد توجه قرار گیرند؛ همچنین بهره برداری از واحدهای تولیدی با ظرفیت های مناسب انجام خواهد شد.
آیت الله رئیسی به تکمیل زنجیره تولید ویژه صنایع پتروشیمی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: فعال شدن چنین واحدهای تولیدی می تواند گام موثری در ایجاد ظرفیت های جدید اقتصادی و اشتغالزایی برای استان باشد.
وی همچنین با بیان اینکه بخشی از ظرفیت های صنعتی استان خوزستان معطل است گفت: فعال شدن چنین ظرفیت هایی می تواند عالوه بر رونق تولید به فرصت های پایدار شغلی منجر گردد؛ لذا این موضوع در اولویت برنامه های دولت قرار گرفته است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه واحدهای صنعتی مختلفی در استان خوزستان وجود دارد که به دلیل مشکالت پیش آمده نمی توانند با تمام ظرفیت فعالیت کنند گفت: این موضوع نیز با کمک ظرفیت های اجرایی استان خوزستان قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت تا مشکالت موجود در واحدهای تولیدی رفع شوند.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی موجود بین جوانان خوزستان برای تحقق توسعه در این استان ضروری است گفت: استان خوزستان عالوه بر استعدادهای اقتصادی ، از نیروی انسانی ارزشمند و کاربردی برخوردار است که استفاده از آنها می تواند به رفع مشکالت موجود کمک کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه های مادی استان خوزستان از جمله جنگل ها و درختان بلوط اشاره کرد و گفت: چنین سرمایه هایی بایدهمواره برای استفاده و بهره برداری نسل های آیده حفظ شوند عالوه بر این توسعه جنگل ها و درختان بلوط منطقه زاگرس امری ضروری است.
رئیس جمهوری همچنین به اهمیت توسعه صادرات و فعالیت های تجاری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: بازارچه های مرزی در استان خوزستان باید فعال شوند چرا که در معیشت مردم مرز نشین استان تاثیرگذار خواهند بود.
وی افزود: واردات و صادرات نیازمند ساماندهی است که در این صورت قطعا شاهد توسعه و بهبود روابط تجاری بین دیگر کشورهای همسایه با ایران خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال ایجاد ثبات در بازار است یادآورشد: در این وضعیت، مردم، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دیگر فعاالن اقتصادی می توانند عملکرد بهتری داشته باشند و این امر به بهبود شرایط اقتصادی کشور منجر خواهد شد.
رئیس جمهوری در ادامه به مطالبات مردم استان خوزستان اشاره کرد و گفت: دولت این خواسته ها را با جدیت دنبال خواهد کرد.
آیت الله رئیسی به موضوع طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با تلاش هایی که شده، تاکنون بخشی از این طرح اجرایی شده اما بخش باقی مانده آن هنوز اجرایی نشده است که قطعا با برنامه ریزی صورت گرفته به دنبال تکمیل این طرح خواهیم بود.
وی یادآورشد: این طرح برای دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند در رشد اقتصادی استان خوزستان تاثیرگذار باشد.
رئیس جمهوری به موضوع بیماری کرونا در استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: با جدیت باید نسبت به کنترل این بیماری تلاش کرد تا ریشه کن شود.
آیت الله رئیسی در خصوص مدیریت منابع آب در استان خوزستان نیز گفت: این مسئله همواره در دوران کم آبی و پرآبی برای استان خوزستان مشکلاتی ایجاد کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مدیریت منابع آب در کشور امری ضروری است افزود: تالش می شود از کمک مردم برای مدیریت منابع آب استفاده شود.
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع شرکت نیشکر هفت تپه اشاره کرد و گفت: مدتی از صدور حکم در خصوص این شرکت گذشته است و اجرایی شدن آن نیازمند ساز و کار الزم از جمله نحوه پرداخت حقوق کارگران است.
آیت الله رئیسی از استاندار خوزستان خواست با همکاری مسئولان منطقه نسبت به ساماندهی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اقدام کند. بهبود شرایط این واحد صنعتی با همکاری و نظارت وزارت صمت دنبال خواهد شد.
رییس جمهوری صبح روز جمعه در نخستین سفر استانی کابینه سیزدهم، برای بررسی مشکلات خوزستان از طریق فرودگاه بین المللی شهید قاسم سیلمانی وارد اهواز شد. رییس جمهوری را در این سفر جمعی از اعضای کابینه از جمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ورییس سازمان برنامه و بودجه همراهی میکنند.

منبع:اتاق بازرگانی اهواز


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار