همت بلند فولادمردان خوزستان تحریم‌ها را به زانو درآورد

تاریخ انتشار: شنبه 6 شهریور 1400 | 18:32 ب.ظ
همت بلند فولادمردان خوزستان تحریم‌ها را به زانو درآورد متخصصین شرکت فولاد خوزستان در شرایط سخت تحریم موفق به ساخت و بومی‌سازی پمپ کولینگ تاور شدند. محمد مهدی شریف شاذیله مدیر بخش فولاد سازی  ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط سخت تحریم و وارد نشدن تجهیزات مورد نیاز صنعت، یکی از ۳ پمپ عمودی کولینگ تاور ۳۶۱ مربوط به خنک‌کاری آب […]
متخصصین شرکت فولاد خوزستان در شرایط سخت تحریم موفق به ساخت و بومی‌سازی پمپ کولینگ تاور شدند.
محمد مهدی شریف شاذیله مدیر بخش فولاد سازی  ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط سخت تحریم و وارد نشدن تجهیزات مورد نیاز صنعت، یکی از ۳ پمپ عمودی کولینگ تاور ۳۶۱ مربوط به خنک‌کاری آب سیستم مدار باز اسلب‌ها از مدار خارج شده بود که با توجه به تحریم‌های ظالمانه چند سال اخیر و علی‌رغم تلاش‌های بسیار، امکان واردات آن وجود نداشت. در چنین شرایطی بار دیگر با همت بلند متخصصین داخلی و  ترجمه‌ی عملی شعار” ما می‌توانیم”، کارکنان واحد آب‌‌ رسانی بخش فولادسازی با همکاری واحد ساخت موفق شدند، علاوه بر بومی‌سازی دانش فنی ساخت، پمپ عمودی کولینگ تاور را راه‌اندازی کنند.
 
شریف شاذیله تلاش شبانه‌روزی گروه ساخت و راه‌اندازی را کم‌نظیر دانست و افزود: طرح ساخت و راه‌اندازی پمپ بسیار پیچیده و نیاز به ظرافت‌های خاصی داشت، به طوری که برای ساخت پمپ نزدیک به سیزده هزار نفر‌ساعت، فعالیت مداوم در مدت چند ماه صورت گرفت. حاصل این فعالیت طاقت‌فرسا، صرف جویی پانصد و بیست میلیارد ریالی در خروج ارز از کشور بود. 
 
مدیر بخش فولاد سازی هزینه مهندسی معکوس پمپ را تنها پنج میلیارد ریال اعلام کرد و در ادامه افزود: اگر شرایط تحریم اجازه می‌داد و پمپ را از خارج کشور خریداری می کردیم، هزینه تهیه پمپ پنجاه و هفت میلیارد ریال می شد، این مبلغ بیش از ۱۰ برابر هزینه فعلی آن است. ساخت و بومی‌سازی دانش فنی پمپ نشان داد، می‌توان با تکیه بر توان داخل و اعتماد به متخصصین کشور علاوه بر بی‌اثر نمودن تحریم‌ها، به فناوری ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت دست پیدا کرد. پیش از این نیز در شرکت فولاد خوزستان با بهره‌گیری از جوانان متعهد بیش از بیست و پنج هزار قطعه مورد نیاز صنعت فولاد بومی‌سازی شده بود٠
فرآیند خنک‌کاری تجهیزات در صنایع تولید فولاد به کمک آب و از طریق برج های خنک کننده (کولینگ تاور) صورت می گیرد. برج های خنک کننده وظیفه دارند دمای آبی را که در فرآیند های تولید فولاد افزایش یافته است، تا سطح مطلوب و قابل قبول برای ادامه فرآیند تولید کاهش داده و جهت خنک سازی مداوم به سمت ماشین های تولیدی پمپاژ نمایند.

1


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار