کنترل آسیب‌ها و جرائم اجتماعی یک ضرورت است

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 شهریور 1400 | 09:23 ق.ظ
کنترل آسیب‌ها و جرائم اجتماعی یک ضرورت است حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت:  باید آموزش‌های روانشناختی در جهت ارائه مهارت‌های زندگی و راه‌های کنترل و کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی، در بستر فضای مجازی فراهم گردد که این کار نیز اثر بخشی فراوانی در ارتقای سلامت افراد جامعه خواهد داشت. او افزود: حضور کارشناسان خبره در مراکز مشاوره […]

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت:  باید آموزش‌های روانشناختی در جهت ارائه مهارت‌های زندگی و راه‌های کنترل و کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی، در بستر فضای مجازی فراهم گردد که این کار نیز اثر بخشی فراوانی در ارتقای سلامت افراد جامعه خواهد داشت.

او افزود: حضور کارشناسان خبره در مراکز مشاوره تحت نظر معاونت اجتماعی می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات شهروندان را رفع و پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی را کاهش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی تصریح کرد: رویکرد هوشمندانه علمی و تخصصی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی و پلیس در مداخله موثر در بزنگاه حساس طرح پرونده‌های خانوادگی در کلانتری‌ها و پاسگاه ها، منجر به حذف پرونده‌ها از چرخه انتظامی و قضایی شده که ضمن کاهش بار پلیس و قوه قضائیه منجر به تحکیم بیان خانواده‌ها می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: با توجه به پیامد‌های منفی و متعدد اختلافات زناشویی بر خانواده، فرزندان و اجتماع، رویکرد مداخله‌ای و علمی دادگستری و پلیس، در زمینه حفظ کانون گرم خانواده بوده که نهایتا نهادینه کردن امنیت پایدار و توسعه وگسترش سلامت روانی اجتماعی را در بردارد.

این مقام مسئول گفت: باید تا قبل از ارجاع پرونده به مراجع قضایی با ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای به هنگام در این مرکز، مردم مورد مشاوره قرار گیرند تا چنانچه مقدور باشد در همان مرکز بین آنان مصالحه شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار