اختصاص ۶۰ درصد تخت‌های بیمارستانی خوزستان به بیماران کرونایی

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 شهریور 1400 | 08:55 ق.ظ
اختصاص ۶۰ درصد تخت‌های بیمارستانی خوزستان به بیماران کرونایی رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۶۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در خوزستان به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است.

اختصاص ۶۰ درصد تخت‌های بیمارستانی خوزستان به بیماران کروناییبه گزارش کشاورزی پرس،دکتر فرهاد ابول نژادیان روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه استانی سیمای خوزستان بیان کرد:هم اکنون حدود سه هزار بیمار کرونایی بستری در خوزستان داریم و بار مراجعه به مراکز درمانی در استان بین ۹ تا ۱۰ هزار نفر در روز است.

وی افزود: تعداد بیماران در انتظار تخت تقریبا روزانه حدود ۲۰۰ نفر است که به روش‌های مختلفی سعی کردیم این کمبود را جبران کنیم به عنوان مثال کتابخانه و نمازخانه بیمارستان نفت را به محل بستری بیماران تبدیل کردیم و یا اتاق ریکاوری بیمارستانی محلی برای بستری بیماران شده و در راهروهای برخی از بیمارستان‌ها تخت مستقر کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تجهیز بیمارستان قدیم طالقانی اهواز برای پذیرش بیماران کرونایی گفت: کار آماده سازی این مرکز بیمارستانی را از چند روز گذشته آغاز کردیم همچنین با دستور رییس جمهوری قرار شد ظرف ۲ و سه روز آینده تجهیزات کاملی در اختیارمان قرار دهند تا بتوانیم در این بیمارستان، ۱۰۰ تخت بستری با کمک هلال احمر و بهداری جنوب غرب سپاه ایجاد کنیم. 

وی به مراجعه بیش از حد مردم به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان اشاره کرد و افزود: در خوزستان پنج هزار و ۶۲۰ تخت بیمار بستری داریم که حدود ۶۰ درصد آن در اختیار کرونا بوده و بقیه تخت ها به سایر بیماران، تصادف‌ها، جراحی ها و زاد و ولد اختصاص یافته است.

ابول نژادیان ادامه داد: تاکنون هیچ بیماری را در خوزستان به دلیل نداشتن تخت از بیمارستان مرخص نکردیم و در هر شرایطی حتی با برانکارد به بیمار خدمات رسانی کردیم.
وی افزود: کپسول‌های اکسیژن را در بیمارستان‌ها دپو کردیم تا کمبود اکسیژن سازها را جبران کنیم. با توجه به کارخانه تولید اکسیژن در خوزستان در این مدت، ۲ تا سه دستگاه اکسیژن ساز به بیشتر بیمارستان‌های استان اضافه شده و همواره در تلاش هستیم که کمبودها را تا حدودی جبران کنیم.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار