برای اجرای طرح فاضلاب شهر اهواز مشکلی از بابت تأمین منابع مالی نداریم/ پیش پرداخت خوبی به پیمانکار داده شده/ برای آبرسانی فاز دوم طرح غدیر پیشنهاد کرده ایم از سد دز انجام شود/ برای جمع آوری آب‌های سطحی اهواز اعتباراتی به شهرداری این شهر ابلاغ شده/ آب مورد نیاز بخش کشاورزی این استان در پاییز را به خوبی تأمین می کنیم

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 شهریور 1400 | 10:07 ق.ظ
برای اجرای طرح فاضلاب شهر اهواز مشکلی از بابت تأمین منابع مالی نداریم/ پیش پرداخت خوبی به پیمانکار داده شده/ برای آبرسانی فاز دوم طرح غدیر پیشنهاد کرده ایم از سد دز انجام شود/ برای جمع آوری آب‌های سطحی اهواز اعتباراتی به شهرداری این شهر ابلاغ شده/ آب مورد نیاز بخش کشاورزی این استان در پاییز را به خوبی تأمین می کنیم وزیر نیروی دولت سیزدهم گفت: اندوخته‌های سد دز و کرخه حق مردم خوزستان است.  علی اکبر محرابیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به سفر اخیر به همراه رئیس جمهور به استان خوزستان، افزود: مدیون رشادت‌های مردم این استان هستیم، در این سفر آقای رئیسی جهت گیری خود را بابت کار، […]

وزیر نیروی دولت سیزدهم گفت: اندوخته‌های سد دز و کرخه حق مردم خوزستان است.

 علی اکبر محرابیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به سفر اخیر به همراه رئیس جمهور به استان خوزستان، افزود: مدیون رشادت‌های مردم این استان هستیم، در این سفر آقای رئیسی جهت گیری خود را بابت کار، تلاش و خدمت صادقانه به مردم اعلام کرد و در این سفر به گلایه‌های مردم خوزستان گوش جان سپرده شد.

وی ادامه داد: علیرغم منابع و مخازن عظیم آب در خوزستان؛ مردم این استان برای تأمین آب شرب و همچنین نیازمندی به خدمات شبکه فاضلاب گلایه‌مند هستند؛ با این که در این استان سرمایه گذاری‌ها و اقدامات عظیمی برای تأمین آب انجام شده، اما هنوز برخی زنجیره‌های این اقدامات تکمیل نشده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: بازدید از مجموعه تصفیه خانه و شبکه انتقال فاضلاب اهواز به عنوان اولین اقدام رئیس جمهور در سفر به استان خوزستان بود، از آنجا که ارتفاع آب‌های تحت الارضی در این استان بالاست، امکان احداث فاضلاب در زمین وجود ندارد، از سوی دیگر احداث شبکه فاضلاب برای چنین شهر‌هایی بسیار ضروری است.

محرابیان گفت: طی حضور دولت‌های گذشته، احداث شبکه فاضلاب در اهواز کلید خورد و به اتمام رسید، اما خطوط جمع آوری فاضلاب در شهر اهواز ایجاد نشده بود لذا طی ماه‌های اخیر عملیات اجرایی این طرح شروع شد.

وی افزود: شهر اهواز از قدیم الایام دارای شبکه فاضلاب شهری بوده، اما این شبکه بسیار فرسوده و ناکارآمد بود و طی قراردادی قرارگاه خاتم متعهد شد تا ظرف مدت ۳۶ ماه این شبکه را بازسازی و تکمیل نماید، آقای رئیسی هم در بازدید از استان خوزستان دستور گفت اعتبارات لازم جهت اجرای این پروژه تزریق شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: دومین ملاحظه ایشان این بود که مدت زمان اجرای طرح باید کوتاه شود و ظرف مدت ۲۴ ماه و حتی کمتر باید این طرح تکمیل گردد که پس از بررسی‌های کارشناسی؛ نتیجه به دولت اعلام می‌شود و نتیجه نهایی را به مردم خوزستان اعلام خواهیم کرد.

محرابیان تصریح کرد: برای اجرای طرح فاضلاب شهر اهواز مشکلی از بابت تأمین منابع مالی نداریم، ضمناً پیش پرداخت خوبی به پیمانکار داده شده و قرار است کارگاه‌های پیمانکاران به دو برابر افزایش یابد.

وی گفت: وزارت نیرو در استان خوزستان هفت طرح آبرسانی در نقاط مختلف دارد؛ با این هفت طرح هم آبرسانی در تمام شهر‌ها و روستا‌های این استان تکمیل می‌شود و آبرسانی غدیر؛ شمال شرق، جنوب شرق، طرح شهر دزفول و اندیمشک و طرح شهر مسجد سلیمان از آن جمله است.

به نوشتهخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر نیرو ادامه داد: بزرگترین طرح از این طرح ها؛ طرح غدیر است و توانایی آبرسانی به ۲۶ شهر استان خوزستان را دارد. این پروژه از دهه ۹۰ شروع و قرار شد تا از طریق سد کرخه تأمین آب شود و تاکنون از ۲۶ شهر هدف به ۱۸ شهر و روستا آبرسانی شده است.

محرابیان افزود: برای آبرسانی فاز دوم طرح غدیر؛ روشی به دولت پیشنهاد کرده ایم که در حال بررسی قرار دارد؛ در این طرح آبرسانی از سد دز انجام خواهد شد؛ اگر این روش به تصویب برسد در زمان کوتاهی می‌توانیم آب دز را با خط لوله‌ای ۴۰ کیلومتری به شبکه طرح غدیر تزریق کنیم و آرزوی دیرینه مردم خوزستان برای استفاده از آب با کیفیت محقق شود.

وی تصریح کرد: از محل اعتبارات هدفمندسازی، برای جمع آوری آب‌های سطحی شهر اهواز، اعتباراتی به شهرداری این شهر ابلاغ شده است، با این اقدام؛ موضوع سیلاب‌های پس از باران هم در این شهر حل خواهد شد.

وزیر نیرو توضیح داد: با اینکه حجم مفید سد‌های استان خوزستان؛ کم است، اما طی تصمیماتی که در اولین سفر رئیس جمهور رئیسی به استان خوزستان گرفتیم؛ قرار شد آب مورد نیاز بخش کشاورزی این استان در پاییز را به خوبی تأمین کنیم و روی هم رفته آب پشت سد‌های استان خوزستان مال مردم است و جای دیگری صرف نخواهد شد.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند با رعایت الگوی کشت و استفاده از روش‌های مکانیزه در کشاورزی؛ در راستای بهره مندی از آب‌های پشت سد‌های استان خوزستان در سال کم آب و نسبتاً خشکسالی با دولت همکاری نمایند تا از شرایط فعلی به خوبی گذر کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار