سرپرست شهرداری اهواز در آیین کلنگ زنی پارک برهان: توسعه مراکز تفریحی و افزایش سرانه فضای سبز شهر از عمده درخواستهای شهروندان اهوازی است

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 شهریور 1400 | 18:32 ب.ظ
سرپرست شهرداری اهواز در آیین کلنگ زنی پارک برهان: توسعه مراکز تفریحی و افزایش سرانه فضای سبز شهر از عمده درخواستهای شهروندان اهوازی است صبح روز یکشنبه ۷ شهریور ماه، آیین کلنگ زنی پروژه احداث پارک برهان واقع در منطقه بهارستان با حضور عالی پور سرپرست شهرداری اهواز، محمودی رئیس شورای اسلامی شهر و مطیعی عضو شورا و تعدادی از مدیران مناطق و سازمان ها برگزار شد. سرپرست شهرداری اهواز در این آیین ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت […]

صبح روز یکشنبه ۷ شهریور ماه، آیین کلنگ زنی پروژه احداث پارک برهان واقع در منطقه بهارستان با حضور عالی پور سرپرست شهرداری اهواز، محمودی رئیس شورای اسلامی شهر و مطیعی عضو شورا و تعدادی از مدیران مناطق و سازمان ها برگزار شد.

سرپرست شهرداری اهواز در این آیین ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت مقام شهدای دولت، اظهار کرد: در اهواز با وجود ۲۴۸ پارک محله ای سرانه فضای سبز تفرجگاهی هر شهروند تقریبا ۶.۲۵ متر است که این عدد با سرانه فضای سبز کلی شامل بلوار ها و غیره متفاوت است.

وی افزود: مردم مشکلات را حس می کنند و فارغ از اعداد و ارقام در شهر تمام مسائل را پایش می کنند.

سرپرست شهرداری اهواز عنوان کرد: الگویی که در شهر اهواز برای احداث پارک ها در نظر گرفته شده الگویی است که در این محله و در پارک برهان برنامه ریزی شده و به عنوان مرکز محله شناخته می شود.

عالی پور ادامه داد: این مجموعه فضایی بالغ بر ۹ هکتار دارد، که ۴ هکتار آن تبدیل به پارک شده و مجموعه سرانه ها اعم از ورزشی، فرهنگی و غیره به صورت متمرکز در فضای باقیمانده آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مرکز محله بهارستان امروز کلنگ زنی شده و این الگو در محله های جدید دیگر مثل مهرشهر بصورت مجتمع دیده شده است.

سرپرست شهرداری اهواز همچنین در خصوص تغییر پوشش گیاهی و مساله درخت کنوکارپوس اظهار داشت: گیاه هرچه بیشتر رشد کند و هرچه سرسبزی بیشتری داشته باشد به این معنی است که فتوسنتز بیشتری داشته و این یعنی در تصفیه هوا موفق تر است و کنوکارپوس گیاهی بود که این ویژگی را داشت.

عالی پور تصریح کرد: یک سطر تحقیق علمی دال بر سمی بودن این گیاه در سطح جهان تا کنون یافت نشده و مطالبی که عنوان شد صرفا در قالب فضاسازی رسانه بوده است.

وی وظیفه شهرداری را ایجاد تنوع در پوشش گیاهی دانست و گفت: این ایجاد تغییر از دوره های قبل آغاز شده و اهتمام بر کاشت گونه های دیگر بوده و امروز نیز ادامه دارد.

سرپرست شهرداری اهواز در ادامه ضمن اشاره به نیازهای مردم عنوان کرد: طبق نظر سنجی که از مردم به عمل آمد معضل اصلی شهر بعد از فاضلاب و آسفالت، یکی توسعه مراکز تفریحی و دیگری افزایش و تغییر پوشش گیاهی و فضای سبز شهر است.

وی اضافه کرد: شهرداری در دوره جدید محور اصلی فعالیتش را بر حل مشکل آب های سطحی قرار داده و در این راه جدا از مسئولیت های اصلی اش، درحال کمک به شبکه های آسیب دیده آب و فاضلاب نیز است.

عالی پور با اشاره به کمک ۱۰۵ میلیارد تومانی شهرداری به اصلاح شبکه خطوط و پمپاژ فاضلاب گفت: این کمک ها در کنار وظایف اصلی شهرداری و در راستای حل مشکل مردم است.

عالی پور سرپرست شهرداری اهواز، محمودی و مطیعی رئیس و عضو شورای شهر و مدیران مناطق و سازمان ها در ادامه با شرکت در این آیین نسبت به کلنگ زنی آن اقدام کردند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار