خوزستان، آماده آغاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی

تاریخ انتشار: دوشنبه 8 شهریور 1400 | 14:19 ب.ظ
خوزستان، آماده آغاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی آمادگی اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری‌ را در خوزستان دارند و به محض ابلاغ موافقت‌نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه، کار را در ۲۲ هزار هکتاری از اراضی فاز دوم آغاز خواهیم کرد. محمدجواد صالحی‌نژاد در نشست خبری که امروز (۸ […]

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی آمادگی اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری‌ را در خوزستان دارند و به محض ابلاغ موافقت‌نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه، کار را در ۲۲ هزار هکتاری از اراضی فاز دوم آغاز خواهیم کرد.

محمدجواد صالحی‌نژاد در نشست خبری که امروز (۸ شهریورماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده در یک سال گذشته، امیدواری‌هایی برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ایجاد شده است.

 وی افزود: ۲۵۵ هزار هکتار از این طرح در دستور کار فاز دوم قرار دارد اما به دلایل مختلفی از جمله بحث تخصیص آب، اجرای فاز دوم با تاخیر مواجه شده است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: اواخر سال گذشته از ۲۵۵ هزار هکتار، تخصیص آب ۲۳۳ هزار هکتار از طرح توسط وزارت نیرو به تصویب رسید و ۲۲ هزار هکتار باقی مانده است که امیدواریم به زودی تخصیص آب این بخش از طرح نیز نهایی شود.

وی افزود: مسائلی در اعتبارات اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری وجود داشت که باعث تاخیر در اجرای طرح شد که سازمان برنامه و بودجه باید اعتبارات لازم‌ را برای مطالعات شبکه‌های اصلی و فرعی به موسسه جهاد نصر ابلاغ کند.

صالحی‌نژاد بیان کرد: وزارت نیرو در فاز اول و پیش از اجرای طرح، شبکه‌های اصلی را اجرایی کرده بود و جهاد نصر در مناطقی کار کرد که تامین آب انجام شده بود بنابراین شاهد توازن منطقه‌ای در فاز اول نبودیم، برای مثال شمال شرق استان خوزستان از فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کمتر بهره‌مند شدند.

وی گفت: در مصوبه دولت برای اجرای فاز دوم، امیدواریم شاهد تعادل و توازن منطقه‌ای باشیم تا همه مناطق استان خوزستان تحت پوشش طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری قرار بگیرند.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که در سال جاری مطالعات طرح را در سطح ۵۰۰ هزار هکتار به نتیجه برسانیم. امسال اعتبارات برای ادامه مطالعات به جهاد نصر ابلاغ شده است و ما نیز تکمیل مطالعات طرح را در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: اجرای ۲۲ هزار هکتار از اراضی با هماهنگی وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان با اعتبار حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در دستور کار است.

صالحی‌نژاد با اشاره سفر رئیس جمهور و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی به خوزستان در هفته گذشته گفت: خوشبختانه وحدت رویه‌ای میان مسئولان استان خوزستان وجود داشت تا فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اجرایی شود و رئیس جمهور نیز این موضوع را به عنوان اولویت کاری دولت خود در دستور کار دارد و در سفر اخیر نیز بر این موضوع تاکید کرد.

وی تصریح کرد: سازوکاری در این زمینه پیشنهاد شده است که در حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای جهادکشاورزی و نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه، منابع مورد نیاز را بررسی کنند تا شاهد اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان باشیم.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر افزود: وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی آمادگی اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری‌ را در خوزستان دارند و به محض ابلاغ موافقت‌نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه، کار را در ۲۲ هزار هکتاری از اراضی فاز دوم آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری پنج تا هفت سال به تناسب ظرفیت‌های منابع به طول می‌انجامد، گفت: امیدواریم با تامین اعتباری که انجام می‌شود، شاهد اجرای این طرح باشیم. آمادگی کامل برای اجرای پروژه در فاز دوم وجود دارد و تنها بحث تامین منابع مطرح است. با تامین مورد نیاز طرح از طریق راهکاری‌هایی که ارائه خواهد شد، شاهد اجرای این طرح خواهیم بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار