آغاز لایروبی نهر‌های شادگان برای آبرسانی به یک میلیون نفر نخل خرما

تاریخ انتشار: سه شنبه 9 شهریور 1400 | 15:36 ب.ظ
آغاز لایروبی نهر‌های شادگان برای آبرسانی به یک میلیون نفر نخل خرما خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: عملیات لایروبی نهر عبودیه به طول ۱۵ کیلومتر به منظور آبرسانی به ۴۰۰ هزار اصله نخل خرما انجام می‌شود.   او افزود: عملیات لایروبی انهار بوزی و مصفا شادگان نیز به طول ۱۰ کیلومتر آغاز شده است که با اجرای آن آبرسانی به نخلستان‌های این ۲ روستا به شکل بهتری […]

خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: عملیات لایروبی نهر عبودیه به طول ۱۵ کیلومتر به منظور آبرسانی به ۴۰۰ هزار اصله نخل خرما انجام می‌شود.  

او افزود: عملیات لایروبی انهار بوزی و مصفا شادگان نیز به طول ۱۰ کیلومتر آغاز شده است که با اجرای آن آبرسانی به نخلستان‌های این ۲ روستا به شکل بهتری انجام می‌شود.

منیعات با بیان اینکه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار لایروبی نهر‌های این ۳ روستا از سوی بنیاد علوی تامین شده است، تصریح کرد: با لایروبی این نهر‌ها یک میلیون نفر نخل خرما احیا خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان بیان داشت: در سال‌های اخیر به دلیل لایروبی نشدن انهار فرعی و برداشت غیرمجاز به وسیله موتورپمپ‌ها و همچنین انباشت رسوب و زباله در نهر‌ها، آب به حدود ۵۰ درصد نخیلات روستا‌های پایین دست نمی‌رسید و بیشتر نخلستان‌های روستا‌ها بر اثر تنش آبی دچار خسارت شدند.

این مقام مسئول لایروبی انهار را عاملی برای بهبود عملکرد در واحد سطح و کاهش هدر رفت آب دانست و افزود: لایروبی نهر‌های کشاورزی به احیای زمین‌های بایر و افزایش تولید در بخش کشاورزی کمک می‌کند.

او گفت: قرار گرفتن شادگان در انتهای حوضه آبریز رودخانه جراحی در مواقع سیلابی و رهاسازی مقطعی آب منجر به رشد علف‌های هرز و افزایش رسوب در نهر‌ها شده است که برای برطرف کردن این مشکل و تسهیل در آبرسانی به انهار کشاورزی، لایروبی انهار سنتی در دستور کار قرار گرفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار