آمادگی مراکز خرید خرما در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 9 شهریور 1400 | 09:21 ق.ظ
آمادگی مراکز خرید خرما در خوزستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: خرید خرما در استان خوزستان به دلیل مصرف خارج از استان و صادرات علاوه بر مصرف داخلی از اهمیت ویژه‌ای نسبت به استان‌های دیگر برخوردار است. تورج نوروزی افزود: با توجه به شرایط ویژه در سال جاری جلسات و هماهنگی‌ها برای خرید خرما زودتر از سال‌های پیش […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: خرید خرما در استان خوزستان به دلیل مصرف خارج از استان و صادرات علاوه بر مصرف داخلی از اهمیت ویژه‌ای نسبت به استان‌های دیگر برخوردار است.

تورج نوروزی افزود: با توجه به شرایط ویژه در سال جاری جلسات و هماهنگی‌ها برای خرید خرما زودتر از سال‌های پیش برگزار شد.

وی تصریح نمود: مدیران جهاد کشاورزی به همراه تعاون روستایی قبل از ابلاغ خرید خرما موظف هستند شرایط بهداشتی مراکز خرید را بررسی کنند

مدیر امور باغبانی سازمان نیز گفت: طی جلسه‌ای که برگزار شد مدیران جهاد کشاورزی بعنوان مسئول مستقیم خرید و نظارت بر خرید در شهرستان‌ها موظف شدند هرگونه تجهیزات و اقدامات لازم برای خرید حمایتی خرما را بکار گیرند همچنین مبنای تحویل خرما از کشاورز پیش بینی تولید خرما که از سوی کشاورز در سامانه پهنه بندی ثبت شده است می‌باشد.

حسنی نسب افزود: سازمان تعاون روستایی نیز برای ترغیب کارگاه‌های خصوصی بسته بندی و فرآوری خرما و همچنین کارگاه‌هایی که از سوی سازمان کار خرید خرما را برعهده دارند تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصد ارائه می‌دهد .

وی ادامه داد: از سوی تعاون روستایی برای ابتدای خرید حداقل ۱۵ مرکز خرید در نظر گرفته شده که ۵ مرکز در آبادان،۵ مرکز در شادگان، ۲ مرکز در کارون، یک مرکز در خرمشهر، یک مرکز مشترک اهواز، حمیدیه و باوی در اهواز و یک مرکز مشترک ماهشهر و هندیجان واقع در ماهشهر می‌باشد و در صورت لزوم این مراکز افزایش می‌یابد.

 

حسنی نسب از هماهنگی لازم جهت استفاده از سردخانه شرکت پشتیبانی امور دام برای نگهداری خرمای خریداری شده نیز خبر داد و اضافه کرد: امور باغبانی وزارت متبوع آمادگی خود را برای حمایت مستقیم از متقاضیان راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع تبدیلی اعلام کرده و متقاضیان می‌توانند از طریق سازمان درخواست خود را مطرح نمایند همچنین در هفته جاری ۲ کارگاه جدید صنایع تبدیلی امور باغبانی وزارت معرفی می‌شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار