نحوه اعزام زائران ایرانی به اربعین حسینی / ویزای این سفر رایگان خواهد بود/ تنها افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند مجاز به اعزام هستند

تاریخ انتشار: سه شنبه 9 شهریور 1400 | 09:34 ق.ظ
نحوه اعزام زائران ایرانی به اربعین حسینی / ویزای این سفر رایگان خواهد بود/ تنها افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند مجاز به اعزام هستند معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان “چنانچه اعزام زائران کشورمان به عراق آغاز شود، ویزای آنها رایگان خواهد بود”، جزئیات اعزام زائران ایرانی برای اربعین حسینی(ع) امسال را تشریح کرد. صحبت‌الله رحمانی درباره آخرین وضعیت اعزام زائران ایرانی به کربلای معلی اظهار کرد: در جلسه روز گذشته ستاد اربعین، مقرر شد در […]

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان “چنانچه اعزام زائران کشورمان به عراق آغاز شود، ویزای آنها رایگان خواهد بود”، جزئیات اعزام زائران ایرانی برای اربعین حسینی(ع) امسال را تشریح کرد.

صحبت‌الله رحمانی درباره آخرین وضعیت اعزام زائران ایرانی به کربلای معلی اظهار کرد: در جلسه روز گذشته ستاد اربعین، مقرر شد در صورت پذیرفتن عراق، اعزام زائران برای اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

وی درباره تعداد زائران اعزامی به عراق برای اربعین حسینی(ع) امسال یادآور شد: درباره تعداد زائران صحبتی نشده است زیرا عراق هنوز هیچ‌گونه دستورالعملی به‌صورت رسمی صادر نکرده است با این حال ایران آمادگی اعزام زائران در صورت مشخص شدن تعداد زائران را دارد.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق نیز تصریح کرد: طبق آنچه در اخبار خواندم در سفر عبداللهیان به عراق، صحبت‌هایی درباره اعزام زائران مطرح شده است اما از سوی عراق پاسخی مطرح نشده است البته مرسوم است که در این نوع جلسات، پاسخ مثبت یا منفی اعلام نمی‌شود و فقط قول پیگیری می‌دهند.

وی افزود: به هر ترتیب برای هر تعداد زائری که برای اعزام اعلام کنند، آمادگی ثبت‌نام وجود دارد و موکب‌ها نیز آماده ارائه خدمات هستند؛ اگر اعلام کنند تنها افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند مجاز به اعزام هستند، انتخاب زائران بین این دسته از افراد صورت خواهد گرفت.

رحمانی خاطرنشان کرد: مردم نباید فریب فضای مجازی و دلال‌ها را بخورند مانند روز عاشورا که برخی زائران را به نجف بردند، بازگرداندند و آنها را سرکیسه کردند، هیچ کس هم با آنها برخورد نمی‌کند در صورتی که تعداد آنها اندک است.

وی افزود: برخی افراد برای سفر به عراق، ویزای تجاری دریافت می‌کنند زیرا ویزای زیارت از ابتدای کرونا تاکنون صادر نمی‌شود و کاروان زیارتی هم اعزام نشده است اما سفرهایی که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود بین ۳ تا ۸ میلیون برای ویزا دریافت می‌کنند این در حالی است که ما خواسته‌ایم با این افراد برخورد شود!

معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفت: اگر قرار به اعزام زائر باشد، سازمان حج و زیارت، سازمان رسمی برای انجام این کار است و می‌تواند این امور را مدیریت کند اما متأسفانه این موضوع به حال خود رها شده است البته تعداد آنها زیاد نیست زیرا افراد کمی می‌توانند با پرداخت هزینه‌های بالا به عراق سفر کنند.

وی در پاسخ به اینکه “آیا با دیر اعلام شدن موضع عراق برای اعزام‌های اربعین، فرصت از دست نمی‌رود؟” گفت: بله، سال گذشته هم تا نزدیک به اربعین هیچ پاسخی ندادند و در نهایت گفتند هر کشور می‌تواند دو تا سه هزار نفر اعزام کند اما آن زمان برای ما امکان‌پذیر نبود.

رحمانی ادامه داد: اگر قرار به اعزام زائران باشد طی دو روز می‌توان برای ۵۰۰ هزار نفر ویزا صادر کرد و در صورت مجوز عراقی‌ها، امکان صدور ویزا در سفارت عراق، کنسولگری مشهد، خوزستان و کرمانشاه نیز وجود دارد، چنانچه شرایط برای این امر فراهم شود، ویزا طبق توافق گذشته دو کشور، رایگان خواهد بود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر هزینه‌ای که برای ویزا پرداخت می‌شود برای ویزای تجاری است البته سفیر عراق می‌گفت این نوع ویزا نیز رایگان است اما مشخص نیست چرا عده‌ای این رقم را می‌پردازند که باید از سوی دستگاه‌های نظارتی پیگیری شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار