نخلداران خوزستان، معترض به مشکلات تامین آب

تاریخ انتشار: سه شنبه 9 شهریور 1400 | 20:09 ب.ظ
نخلداران خوزستان، معترض به مشکلات تامین آب رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: مساله تامین آب یکی از مشکلات نخلداران خوزستان است و مرتب به این مساله معترض هستند. شهلا عموری در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز (۹ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان برای حل مشکلات بخش خصوصی، از خود متولیان بخش خصوصی استفاده […]

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: مساله تامین آب یکی از مشکلات نخلداران خوزستان است و مرتب به این مساله معترض هستند.

شهلا عموری در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز (۹ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان برای حل مشکلات بخش خصوصی، از خود متولیان بخش خصوصی استفاده نمی‌شود و اصلا اثری از بخش خصوصی نیست. امیدواریم با شروع کار دولت جدید، دیدگاه در خوزستان به بخش خصوصی تغییر پیدا کند.

 وی با بیان اینکه خوزستان تنها استانی است که هیچ نقشی در انتخاب‌ها و مطالبه‌گری‌ها ندارد، افزود: بخش خصوصی باید به این موضوع به صورت جدی توجه کند و با استراتژی جدید و نوآوری، به دنبال کسب نتیجه‌ای مطلوب باشد تا استان خوزستان از این وضعیت نجات پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به مشکلات آبی در خوزستان تصریح کرد: مساله تامین آب یکی از مشکلات نخلداران خوزستان است و مرتب به این مساله معترض هستند. در شهرستان باوی نیز در بحث حق‌آبه مسائلی دارند که باید به آن رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه سازمان آب و برق خوزستان نظارتی بر دریافت آب‌بها توسط تلمبه‌داران ندارد، گفت: سازمان آب و برق باید مکلف به نظارت بر آب‌بهای اختصاص‌یافته به کشاورزان باشد زیرا این سازمان خود متولی است و باید نظارت داشته باشد تا در حق کشاورزان اجحاف نشود.

عموری افزود: کشاورزان در شهرستان باوی به دلیل رسوب‌گذاری رودخانه و ایجاد جزایری در رودخانه، امکان برداشت آب را ندارند و مشکل تامین آب دارند. پیشنهاد شده که کانالی برای انتقال آب به اراضی کشاورزی این شهرستان احداث شود.

وی گفت: پس از این کار به کمک بودجه عمرانی استان خوزستان تقریبا ۲۳۰۰ متر از رودخانه کارون که در دسترس کشاورزان آن منطقه است لایروبی خواهد شد تا بتوانند از آب رودخانه برای کشاورزی برداشت کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار