۶۲ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در استان فوت کرده/ از ابتدا تاکنون هشت هزار نفر جانشان را از دست دادند/ وضعیت بسیار شکننده است

تاریخ انتشار: سه شنبه 9 شهریور 1400 | 15:04 ب.ظ
۶۲ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در استان فوت کرده/ از ابتدا تاکنون هشت هزار نفر جانشان را از دست دادند/ وضعیت بسیار شکننده است فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان از فوت ۶۲ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون حدود هشت هزار نفر در خوزستان جانشان را از دست دادند.  ولی اله حیاتی روز سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری […]

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان از فوت ۶۲ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون حدود هشت هزار نفر در خوزستان جانشان را از دست دادند.

 ولی اله حیاتی روز سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: اکنون آمار مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان های خوزستان و تعداد بستری ها بسیار بالا است که عمده دلیل آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است.

وی با بیان اینکه اکنون وضعیت استان خوزستان بسیار شکننده است افزود: در بیمارستان گلستان اهواز حتی تخت‌های آی سی یو قلب این مرکز درمانی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و هیچ ظرفیت دیگری باقی نمانده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: اگر پروتکل های بهداشتی به صورت دقیق رعایت می‌شد و اجتماع گسترده شکل نمی‌گرفت اکنون با این حجم گسترده بیماری مواجه نمی شدیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر رعایت پروتکل ها باید تشدید شود افزود: علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور کارکنان در ادارات نیز باید طبق رنگ بندی باشد. همچنین باید نظارت ویژه ای بر اصناف صورت گیرد.

حیاتی گفت: با وجود تاکید صورت گرفته هنوز افراد دست فروش از سطح شهر اهواز جمع آوری نشده اند لذا انتظار می رود این موضوع هر چه سریع تر از سوی فرمانداری اهواز پیگیری شود تا به سرانجام برسد. نمی‌توان برای اصناف محدودیت ایجاد کرد ولی دستفروشان فعالیت خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای بازدید از چند بانک استان گفت:بانک هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب می شوند.

به نوشته ایرنا، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان افزود: در بحث امکانات درمانی و پزشکی کمک های خوبی از سوی سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شد به گونه ای که اکنون به لحاظ تخت و دستگاه های اکسیژن ساز کمبودی در استان خوزستان نداریم .

وی افزود: طرح شهید سلیمانی در شناسایی بیماران بسیار مفید است لذا مشکلات خودرویی این طرح باید هر چه سریعتر برطرف شود.

حیاتی بیان کرد: با توجه به نزدیکی فصل مدارس، واکسیناسیون معلمان باید هر چه سریعتر انجام شود. قطعا هر چه تعداد واکسن بیشتری تزریق شود به میزان بیشتری جلوی مرگ و میر گرفته می شود.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار