خوزستان، رتبه اول رشد صدقات کمیته امداد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 شهریور 1400 | 20:56 ب.ظ
خوزستان، رتبه اول رشد صدقات کمیته امداد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌ها در توانمندسازی و خدمت‌رسانی به نیازمندان و مددجویان جمع‌آوری صدقه است، گفت: مردم نیکوکار استان خوزستان در چهار ماهه نخست سال جاری ۵ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند. جمال شیبه میزان رشد صدقات نسبت به مدت مشابه سال قبل را ۷۰۰ […]

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌ها در توانمندسازی و خدمت‌رسانی به نیازمندان و مددجویان جمع‌آوری صدقه است، گفت: مردم نیکوکار استان خوزستان در چهار ماهه نخست سال جاری ۵ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند.

جمال شیبه میزان رشد صدقات نسبت به مدت مشابه سال قبل را ۷۰۰ درصد برشمرد و اظهار کرد: این نهاد در بخش تحقق برنامه‌های طرح صدقه و شاخص رشد درآمدهای نقدی صدقات، رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

 وی با بیان اینکه ۲۲۲ هزار مشترک طرح صدقات  کمیته امداد خوزستان در قالب مشترکین صنادیق معابر، اماکن، منازل و اصناف در سطح استان خوزستان وجود دارد، افزود: خیران در چهار ماهه نخست امسال از طریق این طرح ۵ میلیارد تومان در برنامه‌های اجرایی این نهاد مشارکت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌ها در توانمندسازی و خدمت‌رسانی به نیازمندان و مددجویان جمع‌آوری صدقه است، تصریح کرد: مبالغ جمع‌آوری شده طرح صدقات برای رفع نیازهای خانوارهای تحت حمایت در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان محل هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صدقات جمع‌آوری‌شده صرف امور محرومان جامعه می‌شود، گفت: ساخت مسکن برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج فرزندان مددجویان، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به خانواده مددجویان از محل صدقات مردمی است.

شیبه افزود: در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار خانواده معادل ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند. از میان خانواده‌های تحت پوشش، اغلب زنان سرپرست خانوار هستند و به دلیل شرایط سخت اقتصادی مردم که به خاطر کرونا و تحریم به وجود آمده، درخواست‌های نیازمندان از کمیته امداد افزایش‌ یافته است.

وی یادآور شد: خیران خوزستانی می‌توانند صدقات خود را به شیوه‌های نوین الکترونیکی کد USSD با شماره‌گیری #۰۶۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه، نصب نرم‌افزارهای سکه و سنا، ارسال عدد ۱ به شماره ۸۸۷۷ ، تماس تلفن ملی نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷ و سایت به نشانی emdad.ir به صورت غیر حضوری پرداخت کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار