صرفه‌جویی ۵۸۰ میلیارد ریالی مناطق نفتخیز جنوب در مصرف مواد تعلیق شکن

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 شهریور 1400 | 14:23 ب.ظ
صرفه‌جویی ۵۸۰ میلیارد ریالی مناطق نفتخیز جنوب در مصرف مواد تعلیق شکن مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از صرفه­‌جویی ۵۸۰ میلیارد ریالی مواد تعلیق شکن از ابتدای شهریور ۱۳۹۹ تا کنون خبر داد. به گزارش کشاورزی پپرس، مهندس غلامرضا نورانی گفت: در راستای مصرف بهینه مواد تعلیق شکن و هزینه­‌های مرتبط با آن، راه‌کارهای فنی لازم طراحی شد و روال مستمری نیز برای کنترل و نظارت بر مصرف این مواد […]

مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از صرفه­‌جویی ۵۸۰ میلیارد ریالی مواد تعلیق شکن از ابتدای شهریور ۱۳۹۹ تا کنون خبر داد.

به گزارش کشاورزی پپرس، مهندس غلامرضا نورانی گفت: در راستای مصرف بهینه مواد تعلیق شکن و هزینه­‌های مرتبط با آن، راه‌کارهای فنی لازم طراحی شد و روال مستمری نیز برای کنترل و نظارت بر مصرف این مواد ایجاد گردید که در نتیجه آن، در طول یکسال اخیر با اقدامات شرکت‌های بهره‌­بردار نفت و گاز تابع مناطق نفتخیز جنوب، توانستیم این میزان صرفه‌­جویی اقتصادی را محقق سازیم.

وی افزود: با این اقدام که از طریق بهینه‌­سازی مصرف و انجام اصلاحیه­‌های فرآیندی و پایش­‌های دقیق و منظم شکل می­گیرد، ۸۲۰۰ بشکه در مصرف مواد تعلیق شکن صرفه‌­جویی شده است.

تعلیق‌شکن­‌ها مواد فعال سطحی هستند که هنگام اضافه­شدن به مخلوط آب و نفت ضمن کاهش کشش سطحی قطرات آب در نفت، سبب به هم چسبیدن قطرات و تشکیل قطرات بزرگ­تر میشود که به دلیل اختلاف چگالی میان آب و نفت از هم جدا می‌­شوند.

شایان ذکر است با بومی‌­سازی و کاهش مصرف مواد تعلیق شکن، در سال ۱۳۹۸ نیز بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی حاصل شد.

 

منبع پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار