ظرفیت و توان تولید در مناطق نفتخیز جنوب با وجود تحریم‌ها افزایش یافت

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 شهریور 1400 | 10:11 ق.ظ
ظرفیت و توان تولید در مناطق نفتخیز جنوب با وجود تحریم‌ها افزایش یافت  به گزارش کشاورزی پرس،احمد محمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی بیان کرد: دوره کنونی در صنعت نفت ایران به ویژه در سه سال گذشته، از سخت‌­ترین دوران این صنعت بوده است. وی با بیان اینکه تحریم­‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا همچنان ادامه دارد افزود: این دوره از تحریم­‌ها، همه­‌ جانبه و بسیار سنگین بوده […]

 به گزارش کشاورزی پرس،احمد محمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی بیان کرد: دوره کنونی در صنعت نفت ایران به ویژه در سه سال گذشته، از سخت‌­ترین دوران این صنعت بوده است.

وی با بیان اینکه تحریم­‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا همچنان ادامه دارد افزود: این دوره از تحریم­‌ها، همه­‌ جانبه و بسیار سنگین بوده و بیشترین محدودیت را برای صنعت نفت در امور پشتیبانی از تولید و صادرات نفت ایجاد کرده است.

وی هدف از تحریم­‌های آمریکا را به صفر رساندن صادرات نفت ایران دانست و گفت: این هدف آمریکا با تلاش­‌ شبانه‌­روزی کارکنان صنعت نفت محقق نشد؛ اما باید توجه داشت که تحریم­‌های دوره فعلی نسبت به تحریم­‌های اعمال شده در ابتدای دهه ۹۰ شمسی، بسیار سنگین‌­تر و همه‌­جانبه‌­تر است.

محمدی با بیان اینکه تحریم­‌های قبلی آمریکا محدودیت فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت کشور در روز را دربر می‌­گرفت افزود: در دوره فعلی تلاش بر این بود که میزان فروش نفت ایران به صفر برسد اما با اقدامات و ابتکارهایی که مجموعه‌­های مختلف کشور انجام دادند شاهد آن هستیم که صادرات نفت تا جایی که امکان دارد در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: با این وجود، صادرات نفت ایران به میزان بسیار زیادی محدود، و تولید نفت کاهش یافت و در نتیجه درآمدهای حاصل از آن (صادرات نفت) کاهش چشم­گیری پیدا کرد.

وی با بیان اینکه به طور معمول بودجه صنعت نفت ایران از محل ۱۴.۵ درصد از فروش نفت تامین می‌­شود اضافه کرد: براین اساس همزمان با کاهش صادرات، بودجه “سرمایه‌­ای صنعت نفت” به‌­شدت دچار کاهش شد.

وی ادامه‌داد: با وجود کاهش شدید بودجه شرکت ملی نفت ایران، می‌­بایست اعتبارات مورد نیاز براساس اولویت‌­های ضروری کشور، مانند ادامه تولید از میادین نفتی کشور، تامین گاز مصرفی خانگی و صنعتی و تامین خوراک پالایشگاهی و پتروشیمی اختصاص می‌یافت، به همین دلیل علاوه بر منابع داخلی، از منابع غیردولتی مانند فروش اوراق منفعت و … نیز استفاده شد.

محمدی به نقش صادرات محصولات پتروشیمی و ضرورت حفظ درآمدهای ارزی این صنعت برای کشور اشاره‌کرد و گفت: به همین منظور نیز پایداری خوراک مجتمع‌های پتروشیمی کشور نیز با جدیت دنبال شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن نباید در تولید فرآورده‌­های پالایشگاهی خللی ایجاد می‌­شد و تولید نفت مورد نیاز پالایشگاه‌­ها از میادین نفتی بدون وقفه تداوم می‌­یافت.

وی گفت: به‌منظور پایداری جایگاه و تاثیرگذاری این شرکت در اقتصاد کشور، ابتکار و روش‌­های کاربردی مختلفی درپیش گرفته شد که مهمترین آن اجرای طرح‌­های EPC و EPD با عنوان طرح ۲۸ مخزن نفتی بود که خوشبختانه از سال ۱۳۹۶ طراحی شده بودند.

ظرفیت و توان تولید در مناطق نفتخیز جنوب با وجود تحریم‌ها افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: محل تامین بودجه این طرح از منابع بخش خصوصی و فروش اوراق مشارکت بود و یک راه بسیار کارگشا و کاربردی برای برون رفت از وضعیت سخت مالی موجود بود.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط تحریمی، این طرح بعد از اصلاح و بازنگری در نظام عمومی و اختصاصی پیمان‌­ها به اجرا گذاشته شد.

تامین ۸۰ درصد کالا و مواد مصرفی طرح ۲۸ مخزن توسط سازندگان ایرانی

محمدی از صنعت نفت به عنوان یک صنعت بین المللی یادکرد و گفت: باید بپذیریم این صنعت وارداتی بوده و توسط کشورهای غربی وارد سایر نقاط دنیا از جمله ایران شده است و در طول عمر این صنعت بخش قابل توجهی از کالا و تجهیزات کاربردی آن با منشاء خارجی تامین و وارد می‌شد.

وی افزود: با این وجود باتوجه به شرایط سخت تحریمی و برای تقویت ساخت داخل، در جریان اجرای طرح ۲۸ مخزن تمامی پیمانکاران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ملزم به تامین ۸۰ درصد کالا و مواد مصرفی از سازندگان داخل کشور (شامل ۸۲ قلم کالا) شده‌­اند که در نتیجه این اقدام، تاکنون بیش از ۸۰ درصد از کالاهای مصرفی این طرح از سازندگان ایرانی تامین شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتتخیز جنوب بیان کرد: با وجود شرایط کرونا و اثر مخربی که بر بازار کار در سطح جهان به‌وجود آورد، با اجرای طرح ۲۸ مخزن، از بیکار ماندن دکل­‌های حفاری و نیروهای انسانی وابسته به آنها جلوگیری شد، ضمن اینکه در این طرح اشتغال پایدار و استفاده از نیروی بومی هم به عنوان یک الزام مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح ۲۸ مخزن به عنوان یک طرح سبز در صنعت نفت محسوب می­‌شود گفت:در این راستا از اضافه­ شدن فلرهای گازی نیز پیشگیری شده است؛ این اقدام در راستای جلوگیری از بروز آثار مخرب محیط زیستی با جدیت پیگیری شد و همه پیمانکاران در اجرای پروژه‌­های خود مکلف به تهیه مطالعات محیط ­زیستی (EIA) هستند.

وی افزود: مسوولیت­‌های اجتماعی نیز یکی از الزامات مورد تأکید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در جریان اجرای پروژه ها است، به‌­نحوی که برای نخستین بار در طرح‌­های توسعه‌­ای، در این طرح پیوست مسوولیت اجتماعی گنجانده شده و چهار درصد هزینه‌­کرد صورت وضعیت هر پروژه به مسوولیت اجتماعی اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیان کرد: در این طرح، یک زنجیره کامل از کار تا دریافت تولید نفت برای پیمانکاران تعریف شده و از پراکندگی و تبعات قبلی نظیر تاخیر در اجرای تعهدات پیمانکاران متعدد در انجام کارها جلوگیری شده است.

وی با اشاره به برخی فضاسازی­ صورت گرفته در رسانه‌­ها مبنی بر اینکه شرکت ملی مناطق نفتخیز در جریان اجرای طرح ۲۸ مخزن، کارهای حاکمیتی را به پیمانکاران واگذار کرده است توضیح داد:علاوه براینکه که چنین اتفاقی رخ نداده ، بلکه در این طرح تنهت اموری که سالیان متمادی توسط پیمانکاران و به شکل پراکنده انجام می‌شد گنجانده شده است.

محمدی گفت: لازم به یادآوری است که این شرکت پیش از این برای حفاری یک حلقه چاه، دارای ده‌ها پیمانکار بود که در صورت تعلل یکی از این پیمانکاران به هر دلیل، علاوه بر اینکه عملیات اجرایی با توقف همراه می‌شد، هزینه تاخیر در انجام حفاری چاه هم برعهده دولت بود.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح ۲۸ مخزن، یک زنجیره کامل از کار با هدف تحقق نتیجه کامل منظور شده است افزود: بنابراین حاصل کار پیمانکار عمومی در این طرح، دستیابی به هدف اصلی یعنی تولید نفت برای کشور است؛ علاوه بر این پیمان‌های طرح ۲۸ مخزن به پیمانکاران E&P (شرکت های اکتشاف و تولید) و کنسرسیوم هایی از شرکت‌های فعال در حوزه EPC (ساخت، اجرا، تامین کالا) و پیمانکاران EPD  (طراحی، اجرا و حفاری)  و همگی ایرانی و از طریق مناقصه واگذار شد که این اقدام سبب رشد پیمانکاران بخش بالادست و توقف نیافتن طرح‌­های توسعه‌­ای در شرایط سخت تحریمی و کرونایی و تورم بی­‌سابقه شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: ظرفیت سازی‌ جدید و جبران افت تولید نیز از مهمترین دستاوردهای این طرح عظیم و استراتژیک است.

مناطق نفتخیز جنوب تامین کننده خوراک بیش از ۹۰ درصد پالایشگاه‌های کشور

محمدی با بیان اینکه در این شرایط بسیار سخت نیاز پالایشگاه­‌های داخلی کشور از نظر کیفی و کمی دچار خلل نشد بیان کرد:تعدادی از مخازن تولیدی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، تامین کننده خوراک پالایشگاهی هستند که بدون وقفه درحال تولید بوده و هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه پایداری تولید نفت مورد نیاز پالایشگاه‌های کشور (پس از تشدید تحریم ها) نیازمند ظرفیت‌سازی‌های جدید بود گفت: در این راستا با اقداماتی که از سال ۱۳۹۷ تاکنون انجام شد، علاوه بر جبران افت ۱۰ درصدی تولید طبیعی چاه‌ها و مخازن، حدود ۷۰ هزار بشکه به سطح ظرفیت تولید روزانه این شرکت نسبت به تولید قبل از تحریم­‌ها (اردیبهشت ۱۳۹۷) اضافه شد.

ظرفیت و توان تولید در مناطق نفتخیز جنوب با وجود تحریم‌ها افزایش یافت

وی افزود: در صورت اجرای برنامه تولید تعریف شده و مجوز افزایش تولید، پیش‌بینی می‌شود که سطح تولید در آینده نزدیک به بیش از ۲۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این افزایش ظرفیت تولید در شرایطی رخ داد که تحریم‌های ظالمانه، تورم بی‌سابقه و شیوع کرونا بر تمام اقتصاد دنیا تاثیر گذاشته است گفت: باتکیه بر توان داخلی ظرفیت تولید نسبت به ظرفیت تولید قبل از تحریم‌­ها افزایش یافته است.

انجام ۴۷۰ عملیات ترمیمی در چاه‌­های قدیمی

محمدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد: باتوجه به کمبود منابع اعتباری و ارزی برای حفاری گسترده چاه‌­های توسعه‌­ای، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تمرکز خود را بر روی افزایش بازدهی چاه­‌های قدیمی با استفاده از عملیات چاه محور (ترمیمی) قرار داد.

وی با اشاره به انجام ۴۷۰ عملیات چاه محور در سال ۱۳۹۹ ادامه‌داد: این اقدامات که هزینه بسیار کمتری نسبت به حفاری چاه توسعه‌­ای و یا تعمیر با دکل چاه‌­های موجود داشته، باعث جلوگیری از افت شدید تولید شده و از سوی دیگر در برخی موارد افزایش تولید را نیز به همراه داشته است و علاوه بر آن از حفاری چاه‌­های جدید اضافی در این شرایط سخت نیز جلوگیری کردیم.

محمدی اضافه‌کرد: در سال ۱۴۰۰ برای بازگشت به تولید حداکثری حدود یک هزار عملیات چاه محور هدف گذاری شده است که چنانچه مجوز افزایش تولید داده شود تمام توان خود را برای تحقق حداکثری این تعداد عملیات ترمیمی به­ کار خواهیم بست.

انجام تعمیر اساسی حدود ۸۰۰ نوع از تجهیزات مختلف نفتی و گازی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداری تاسیسات روسطحی گفت: اجرای طرح بازسازی و نوسازی تاسیسات به خاطر شرایط سخت تحریم و نبود سرمایه­‌گذار و اعتبار کافی هنوز میسر نشده است بنابراین برنامه ویژه‌ای برای تعمیرات اساسی تاسیسات و تجهیزات تدوین شد.

وی افزود:در سال ۱۳۹۹ برنامه‌­ریزی لازم برای تعمیرات اساسی یک هزار و ۲۳ نوع از تجهیزات مختلف از جمله کارخانجات. نمکزدایی‌ها و کارخانه گاز  و گاز مایع، ماشین‌آلات دوار و پمپ‌ها و دیزل ژنراتورها باتوجه به میزان اعتبار در اختیار صورت گرفت که تا پایان سال ۱۳۹۹ حدود ۷۲۴ مورد پایان یافت و تعداد ۹۴ تجهیز دیگر با پیشرفت­‌های مختلف به امسال موکول شدند.

به گفته محمدی در نتیجه حدود ۸۴ درصد برنامه تعمیرات اساسی سال ۱۳۹۹محقق شد.

وی یادآورشد: برای نخستین بار با رایزنی‌ با ستاد شرکت ملی نفت ایران، به منظور اورهال این تجهیزات از محل اعتبارات سرمایه‌­ای، بودجه قابل توجهی برای سال‌­های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تامین شد.

سوختن گازهای همراه نفت در مناطق نفتخیز جنوب به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به مطالبه مردم شهرهای مجاور با تاسیسات نفتی مبنی بر کاهش گازسوزی فلرهای نفتی اشاره کرد و گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ۸۰ درصد از گازهای همراه تولید نفت سوزانده می‌­ شد که با اقدامات انجام شده در ۲۰ سال گذشته، سوختن گازهای همراه نفت در حوزه جغرافیایی این شرکت و در شرایط عادی تولید به زیر ۲۰ درصد رسیده است.

وی ادامه‌داد: در شرایط تولید فعلی با کاهش تکلیفی کمتر از هشت درصد گازهای تولیدی به ناچار به مشعل هدایت می­‌شوند.

محمدی با بیان اینکه جلوگیری از سوختن این گازها با اولویت تاسیسات نفتی مجاور شهرها و روستاها پیگیری شد گفت:هم اکنون غیر از مواقع خرابی تجهیزات و یا قطع برق تاسیسات، گازسوزی و آلایندگی در اطراف کلان­شهر اهواز به زیر ۲ درصد رسیده است.

جمع‌­آوری ۸۰۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه با تولید نفت درحال اجرا

محمدی همچنین به انعقاد ۲ قرارداد مهم در زمینه جمع­‌آوری گازهای همراه با تولید نفت اشاره‌کرد و افزود:بر اساس قراردادهای منعقد شده با هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی مارون، ۹۵ درصد گازهای همراه با تولید نفت در گستره جغرافیایی فعالیت شرکت مناطق نفتخیز جنوب به میزان تقریبی ۸۰۰ میلیون فوت مکعب (گاز) در روز جمع آوری خواهند شد.

وی ادامه داد: در این راستا چهار طرح فروش گاز نیز تعریف شد که سه طرح آن به اتمام رسیده و یک طرح دیگر نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه حاصل این اقدام کاهش آلودگی‌ زیست محیطی و جلوگیری از انتشار آلایندگی‌­ها خواهد بود گفت: علاوه بر این نیز، گازهای همراه نفت به عنوان خوراک مجتمع‌های مختلف پتروشیمی استفاده می‌­شود که این اقدام ارزش افزوده بسیار زیادی برای کشور به­‌همراه خواهد داشت.

بومی­ سازی یک هزار و ۲۰۰ قلم کالا در سال ۱۳۹۹

محمدی با بیان اینکه ارتقای توانمندی شرکت­‌های سازنده تجهیزات داخلی برای مصارف صنعت نفت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بیان کرد: با توجه به تحریم­‌های اعمال شده، کاهش وابستگی به خارج از کشور به عنوان یک اصل ضروری در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پیگیری شد.

وی افزود:پارسال یک هزار و ۲۰۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت با انعقاد ۵۴ قرارداد بین شرکت مناطق نفتخیز جنوب و سازندگان داخلی بومی‌­سازی شد.

وی همچنین به انعقاد ۲۵ قرارداد پژوهشی با مراکز دانشگاهی و شرکت­‌های دانش بنیان اشاره‌کرد و گفت: بخش قابل توجهی از این قراردادها با شرکت­‌های مستقر در خوزستان به امضا رسیده است.

بومی‌­سازی لوله­‌های بدون درز در صنعت نفت

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب به همکاری مشترک این شرکت و گروه ملی صنعتی فولاد ایران در راستای تولید لوله‌­های بدون درز و پُرکاربرد در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: با همکاری که به‌­ویژه در ۲ سال اخیر صورت گرفت، خط تولید این لوله­‌ها در گروه ملی صنعتی فولاد ایران عملیاتی شده است.

ظرفیت و توان تولید در مناطق نفتخیز جنوب با وجود تحریم‌ها افزایش یافت

به کفته محمدی پیش از این لوله­‌های بدون درز از خارج کشور تامین و وارد می­‌شد.

وی گفت: هم اکنون برای تولید بخشی از نیاز لوله­‌های طرح ۲۸ مخزن این شرکت،قراردادی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال بین گروه ملی صنعتی فولاد ایران و یکی از پیمانکاران این طرح منعقد شده است.

رفع نگرانی امنیت شغلی کارکنان غیررسمی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین منابع در اختیار دستگاه‌­ها و سازمان‌ها نام برد و افزود:این شرکت از بدنه کارشناسی و نیروی انسانی ماهر، کارآمد و حرفه‌­ای برخوردار است که شامل ۱۱ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی رسمی و بیش از ۲۵ هزار نیروی غیر رسمی می‌­شود و بخش قابل توجهی از زحمات مربوط به پایداری انرژی کشور به دوش این افراد است.

وی با اشاره به برنامه‌­ریزی­ صورت گرفته برای رفع اختلاف حقوق بین نیروهای رسمی و غیررسمی از سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: علاوه بر این رفع نگرانی امنیت شغلی کارکنان غیررسمی شرکت نیز مورد توجه قرار گرفت.

محمدی ادامه داد: طرح طبقه‌­بندی مشاغل در این شرکت، بخش مهمی از نگرانی­‌ها و دغدغه­‌های مربوط به نیروی انسانی غیر رسمی را برطرف کرده است.

وی همچنین در خصوص هزینه‌­های مربوط به اجرای طرح طبقه­‌بندی مشاغل و محاسبه آن در قرارداد پیمانکاران تامین نیروی انسانی بیان‌کرد:در صورتی که قراردادهای پیمانکاران مربوطه فاقد محاسبات صورت گرفته در زمینه این طرح باشد، ارکان اجرایی شرکت مکلف به پیگیری و رفع این مشکل هستند.

محمدی ادامه داد: در جریان اجرای طرح طبقه‌­بندی مشاغل، برخی از گروه‌­های شغلی تخصصی در صنعت نفت با گروه‌­های شغلی تعیین شده از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مدنظر قرار نگرفته است که در این رابطه دستورات لازم برای رفع این مشکل نیز صادر شده است.

جوان گرایی و تکیه بر تخصص جایگزین سیاسی­‌کاری در برخی از مدیریت‌های مناطق نفتخیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه صنعت نفت در جنوب ماموریت­‌های جدی در زمینه تامین منابع درآمدی اقتصاد کشور و پایداری انرژی کشور را برعهده دارد گفت: این شرکت از سطح بسیار بالای فنی برخوردار است، لذا با توجه به این مساله، ملاک انتصاب و انتخاب افراد به‌ویژه در این دوره، تخصص، پاک­دستی و جوان­گرایی بوده است.

وی ادامه‌داد: هیچ جناح سیاسی و توصیه ‌شخص حقیقی و حقوقی در انتصابات این دوره در این شرکت دخالت نداشته‌ و می­‌توان گفت که در این دوره، سیاسی‌کاری در مدیریت مناطق نفتخیز جنوب جایی نداشته است.

محمدی افزود: متوسط سن مدیران این شرکت نسبت به دوره­‌های گذشته حدود هشت سال کاهش یافته است و این امر به ایجاد بهره‌­وری و حرکت به سمت چشم­‌اندازهای تعریف شده صنعت نفت کمک بسیار مهمی کرده است.

وی گفت: وظیفه‌­شناسی، و داشتن دغدغه‌ مدیران نسبت به مردم و صنعت نفت در این شرکت به عنوان یک راهبرد جدی مورد توجه قرار گرفت و از هرگونه انتصاب سفارشی به­‌طور جدی پرهیز شده است.

وزیر جدید نفت با برنامه‌­ریزی و سازماندهی مناسب به طور قطع عملکرد موفقی خواهد داشت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه وزیر جدید نفت از بدنه این صنعت است بیان کرد: علاوه بر ضرورت اقدام فوری در راستای تحقق اولویت­‌های کاری سال ۱۴۰۰ در وزارت نفت و سازماندهی مورد نیاز، لازم است برخی اصلاحات ساختاری در سطح این وزارتخانه در ابعاد مختلف صورت گیرد.

وی خاطرنشان‌کرد: یکی از این اصلاحات، رابطه مالی شرکت ملی نفت ایران با دولت است که باید که باید منطبق با اهداف و ماموریت‌های این صنعت باشد.

وی گفت: موضوع دیگری که باید در جریان اصلاحات پیشنهادی در ساختار وزارت نفت مورد توجه قرار گیرد، موضوع تجاری سازی شرکت ملی نفت ایران است.

محمدی با تاکید بر اینکه تولیدنفت در ایران باید همانند دیگر کشورهای دنیا ، شتاب بیشتری پیدا کند افزود: هم‌اکنون در حوزه انرژی، رقبای جدی برای انرژی­‌های فسیلی درحال تکامل هستند و در آینده تولید نفت با دشواری همراه خواهد بود.

وی افزود: وزارت نفت نیز باید در زمینه انرژی‌­های تجدید­پذیر مانند دیگر کشورهای دنیا برنامه‌­ریزی جدی­ تری را در دستور کار خود قرار دهد.

وی بیان‌ کرد:در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز انتظار می‌رود در راستای توسعه و افزایش تولید، منابع انسانی، محیط زیست و مسوولیت­‌های اجتماعی، وزیر جدید نفت این شرکت زیرمجموعه را در اولویت تمرکز و برنامه‌‍‌ریزی‌ها قرار دهد.

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال از اعتبارات مسوولیت اجتماعی وزارت نفت در خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب توجه صنایع به مسوولیت­‌های اجتماعی و از جمله صنعت نفت را با اهمیت بیان کرد و گفت: علاوه بر منابع مالی درنظر گرفته شده در طرح ۲۸ مخزن، در چند سال اخیر، بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال از اعتبارات مربوط به مدیریت عمران مناطق نفتخیز در وزارت نفت به استان خوزستان اختصاص یافته است.

وی درباره اقدامات مربوط به حوزه مسوولیت‌­های اجتماعی صنعت نفت در خوزستان افزود: در راستای خدمت‌­رسانی مستقیم این شرکت به مردم استان، ماشین­‌آلات مورد نیاز برای بهبود زیرساخت­‌های شهری و روستایی در اختیار  دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

محمدی گفت: این همکاری‌ها تا زمانی که نیاز باشد به ویژه در زمینه ایجاد جاده­‌های دسترسی شهری و روستایی و سایر زیرساخت­‌ها در حد توان ادامه خواهد داشت.

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین از تهیه ۲ میلیون سرنگ مورد نیاز مراکز درمانی خوزستان برای مقابله با کرونا توسط این شرکت خبر داد و افزود: علاوه بر این نیز به منظور خدمات رسانی به مراکز درمانی این استان، ۵۲ دستگاه کمک تنفسی(ونتیلاتور) به بیمارستان‌­های دولتی منطقه اهدا شد.

وی اضافه‌کرد: این شرکت همچنین پنج مرکز عمومی واکسیناسیون کرونا را در سطح خوزستان تجهیز کرده است.

محمدی با اشاره به تامین پنج هزار دستگاه روز خودرو به منظور همکاری با طرح شهید سلیمانی در خوزستان افزود: همچنین مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای مشارکت در طرح کمک‌های مومنانه اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه با مشارکت این شرکت عملیات اجرایی خانه بهداشت بخش غیزانیه آغاز شده گفت: برای تامین آب بخش غیزانیه اهواز از سال ۹۵ تاکنون، ۲۵۲ میلیارد ریال( ۱۳۲ میلیارد برای احداث ایستگاه پمپاژ و ۱۲۰ میلیارد برای احداث خط لوله آب) اختصاص داده شده است.

محمدی ادامه داد: علاوه بر این ۱۱ دستگاه تانکر آب­رسان تامین ، و توزیع روزانه ۳۰۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی برای رفع مشکل آب مردم غیزانیه از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.

وی همچنین به احداث ۲ باب مدرسه، بهسازی راه­‌های دسترسی روستایی و احداث مرکز بهداشت با هزینه‌ ۴۱.۵ میلیارد ریال توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته نیز مبلغ ۱۷۵ میلیارد ریال از سوی صنعت نفت به اجرای طرح­‌های آموزشی، بهداشتی و عمرانی خوزستان اختصاص یافته بود.

 

منبع ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار