جعل مهر دامپزشکی در مسجدسلیمان/ قصاب پا از گلیم فراتر گذاشت

تاریخ انتشار: شنبه 13 شهریور 1400 | 11:37 ق.ظ
جعل مهر دامپزشکی در مسجدسلیمان/ قصاب پا از گلیم فراتر گذاشت هوشنگ شرفی رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان گفت: به منظور طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در شهرستان، تیم‌های نظارت بهداشتی این اداره موفق شدند ۳ لاشه گوسفند که به صورت غیرمجاز ذبح شده بودند را کشف و ضبط کنند. او با بیان اینکه قصاب متخلف در مکانی خارج از کشتارگاه دام‌ها و بدون رعایت قوانین و مقررات بهداشتی اقدام به کشتار غیربهداشتی دام می‌کرد و […]

هوشنگ شرفی رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان گفت: به منظور طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در شهرستان، تیم‌های نظارت بهداشتی این اداره موفق شدند ۳ لاشه گوسفند که به صورت غیرمجاز ذبح شده بودند را کشف و ضبط کنند.

او با بیان اینکه قصاب متخلف در مکانی خارج از کشتارگاه دام‌ها و بدون رعایت قوانین و مقررات بهداشتی اقدام به کشتار غیربهداشتی دام می‌کرد و سپس با ضرب مهر جعلی آن‌ها را به فروش می‌رساند، افزود: با کسب مجوز قضایی، قصابی پلمب و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

شرفی با اشاره به اینکه کشتار غیرمجاز دام مخاطرات زیادی از جمله؛ بهداشتی و زیستی، محیطی، مخاطرات ناشی از بحث‌های اجتماعی و روانی و رعایت نکردن مسائل شرعی به دنبال دارد، اظهار داشت: چنین اقداماتی به شیوع بیماری‌هایی از قبیل تب‌کریمه‌کنگو منجر می‌شود، این در حالی است که دامی که در کشتارگاه ذبح می‌گردد همه ضایعات آن به صورت بهداشتی دفع شده و دام به لحاظ سالم و یا غیرسالم بودن مورد معاینه قرار می‌گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان در پایان تاکید کرد: شهروندان هنگام خرید گوشت از قصابی‌ها، علاوه بر مشاهده مهر آبی رنگ ضرب شده بر روی لاشه، به برچسب روی لاشه نیز توجه ویژه داشته باشند و هر گونه تخلف را به این اداره گزارش دهند تا در اسرع وقت برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار