تخلیه و حمل ۱۰۰ هزار تن گندم و روغن خام در بندر امام (ره)

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 شهریور 1400 | 16:26 ب.ظ
تخلیه و حمل ۱۰۰ هزار تن گندم و روغن خام در بندر امام (ره) مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از واردات ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی خبر داد و گفت: دو فروند کشتی حامل کالاهای اساسی (گندم و روغن خام) در اسکله بندر امام خمینی پهلوگیری کرده و در حال تخلیه و حمل کالاها به مقاصد از پیش تعیین شده هستند. امید جهان نژادیان با اشاره به […]

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از واردات ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی خبر داد و گفت: دو فروند کشتی حامل کالاهای اساسی (گندم و روغن خام) در اسکله بندر امام خمینی پهلوگیری کرده و در حال تخلیه و حمل کالاها به مقاصد از پیش تعیین شده هستند.

امید جهان نژادیان با اشاره به واردات ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی اظهار کرد: دو فروند کشتی حامل کالاهای اساسی شامل ۱۰۰ هزار تن گندم و روغن خام در اسکله بندر امام خمینی پهلوگیری کرده و در حال تخلیه و حمل کالاها به مقاصد از پیش تعیین شده هستند.

وی افزود: سفارش گیری محموله هایی که اکنون وارد کشور شده و در حال تخلیه هستند در گذشته و مطابق برنامه ریزی های راهبردی کشور انجام شده است و برای انتخاب مقصد نیز عوامل گوناگونی از جمله امکانات ذخیره سازی، موقعیت جغرافیایی همچنین ظرفیت تولید و مصرف آن کالا در نظر گرفته خواهد شد.

جهان نژادیان ادامه داد: پس از احراز شرایط، مجوز انتقال کالا از بندر به آن مقاصد مورد نظر از طریق سامانه جامع سیفا صادر می شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای سال تاکنون استان خوزستان میزبان ۲۴ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی بوده است که از این میزان ۱۱ فروند مربوط به واردات گندم، ۱۰ فروند روغن خام و ۳ فروند شکر خام است. در مجموع میزان کالاهای وارد شده به بندر امام خمینی بیش از یک میلیون و یکصد هزار تن بوده است.

وی با اشاره به عملکرد مناسب در عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای وارداتی بیان کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۳ الی ۱۵ هزار تن کالا به صورت شبانه روزی به اقصی نقاط کشور منتقل می شود که این میزان با توجه به تعداد کشتی های وارد شده به بندر و نوع کالا متغیر است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: طی ماه جاری میزبان کشتی های دیگر حامل کالای اساسی در استان خواهیم بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار