طراحی و ساخت یک دستگاه کارواش صنعتی در سد و نیروگاه کارون ۳

تاریخ انتشار: دوشنبه 15 شهریور 1400 | 10:52 ق.ظ
طراحی و ساخت یک دستگاه کارواش صنعتی در سد و نیروگاه کارون ۳ مدیر عامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون ۳ از ساخت یک دستگاه کارواش صنعتی در این شرکت خبرداد.

سازمان آب و برق خوزستان، “سید حمید صالحی” در خصوص ساخت دستگاه فوق تشریح کرد: با توجه به نیاز ضروری به این دستگاه با قابلیت وکارایی مورد نیاز، برنامه ریزی و امکان سنجی ساخت آن توسط معاونت فنی و نیروهای متخصص داخلی شرکت در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از خروج ارز و هزینه بالای خرید نمونه خارجی کارواش،ساخت این دستگاه را در دستور کار قرار دادند، افزود: به همت و تلاش شبانه روزی کارشناسان اداره تعمیرات مکانیک و هیدرو مکانیک نیروگاه در یک برنامه مدون، این دستگاه با قابلیتها و ویژگیهای بالا در مقایسه با نمونه خارجی دستگاه طراحی و ساخته شد.

صالحی تصریح کرد: از ویژگی های دستگاه ساخته شده می توان به فشار کاری حداکثر ۲۰۰ بار فشار، قابلیت حمل آسان، دوگانه بودن مصرف سوخت (گازوییل و گاز)، امکان راه اندازی با برق سه فاز و تک فاز، توانایی کار با آب سرد و گرم تا دمای ۶۰ درجه بدون افت دما اشاره نمود.

رضا پور سعید، معاون فنی و مهندسی نیز در خصوص دیگر ویژگیهای مهم این دستگاه گفت: متعلقات این دستگاه شامل پمپ، شاسی، مخزن، تابلو برق با ولتاژ ۲۲۰ و ۳۸۰ ولت، بوده که در طراحی این دستگاه از لانس و گان مخصوص آبگرم و همچنین از یک نوع نازل پاشش مخصوص و شیلنگ فشار قوی سه لایه سیمی جهت کارایی بالا استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه تمام شده این دستگاه نسبت به مشابه خارجی و موجود آن در بازار ۷۰درصد ارزانتر بوده و با توجه به بومی بودن ساخت آن امکان کپی برداری از آن برای سایر شرکت ها امکان پذیر می باشدگفت: این دستگاه جزو نیازهای ضروری نیروگاه ها می باشد که بوسیله آن امکان انجام عملیات زنگ زدایی، رسوب برداری، شستشوی تجهیزات و لایه برداری آلودگی های محیطی در زمان تعمیرات فراهم شده است.

گفتنی است، این دستگاه کارواش صنعتی با مبلغ  ۶۰۰  میلیون ریال طراحی و به مرحله ساخت رسیده است که در مقایسه با قیمت دو هزار و ۶۰۰ میلیون ریالی نمونه خارجی خود، حدود ۲۰۰۰ میلیون صرفه جویی داشته است .


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار