خودکفایی ایران در تولید واگن‌های باری

تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 شهریور 1400 | 08:42 ق.ظ
خودکفایی ایران در تولید واگن‌های باری معاون راه‌آهن کشور گفت: ایران در تولید واگن‌های باری از سال ۱۳۹۹ به خودکفایی کامل دست پیدا کرده است.

به گزارش کشاورزی پرس ، محمد هادی ضیایی در جریان بازدید از واحد‌های عملیاتی ایستگاه اهواز  گفت: ایران در تولید واگن‌های باری از سال ۱۳۹۹ با مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان و متخصصان داخلی، به خودکفایی کامل دست پیدا کرده است.
وی  افزود: در حوزه واگن باری، شامل ۲ مجموعه چرخ منوبلوک (یک پارچه) و همچنین در سیستم ترمز این چرخ‌ها، پیش از این کشور به خارج وابسته بود، اما امروز در تولید این تجهیزات به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.
 ضیایی از تولید لوکوموتیو در داخل خبر داد و گفت: تولید لکوموتیو از صنعت بسیار پیچیده‌ای برخوردار است و هم اکنون سهم تولید داخلی کشور در این صنعت از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد رسیده است.
وی افزود: در ۲ سال گذشته، یک هزار و ۷۹۳ دستگاه ریلی از جمله لوکوموتیو، و واگن باری و مسافری به ارزش ۳۴ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال بازسازی شد که در چرخه بهره‌برداری حمل بار و جابه‌جایی مسافر قرار گرفتند. 
راه آهن جنوب سهم قابل توجهی در جابه‌جایی بار دارد
معاون راه‌آهن کشور در ادامه با اشاره به فعالیت شبکه ریلی بندر امام خمینی  به عنوان یکی از بنادر اصلی کشور بیان کرد: راه‌آهن جنوب سهم قابل توجهی در جابه‌جایی بار و تناژ حمل شده ریلی از این بندر دارد.
ضیایی‌مهر ادامه داد: در این راستا، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی تامین واگن باری و لوکوموتیو مورد نیاز برای پشتیبانی از مراکز بار موجود در خوزستان را با جدیت در دستور کار دارد.
معاون راه آهن جمهوری اسلامی همچنین یکی از مراکز تعمیرات اساسی واگن‌های باری را در ایستگاه راه آهن اهواز بیان کرد و گفت: این مرکز به صورت مستقیم برای ۵۰ نفر فرصت شغلی پایدار ایجاد کرده و ظرفیت تعمیراتی آن سالانه ۷۰۰ واگن است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار