تعمیر اویل کولرهای معیوب در سد و نیروگاه کارون۳

تاریخ انتشار: یکشنبه 21 شهریور 1400 | 12:38 ب.ظ
تعمیر اویل کولرهای معیوب در سد و نیروگاه کارون۳ مدیر عامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون۳ از تعمیر اویل کولرهای معیوب در این شرکت خبر داد.

سازمان آب و برق خوزستان،”سید حمید صالحی” ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور آماده سازی تجهیزات، قبل از شروع تعمیرات سالیانه سال جاری برخی از فعالیت های مهم و ضروری از جمله تعمیر دو دستگاه اویل کولرهای یاتاقان آپر ژنراتور در دستور کار اداره تعمیرات مکانیک قرار گرفت.

سید حمید صالحی تصریح کرد: پس از بررسی های فنی لازم و مشخص شدن علل و عیوب این تجهیزات که بیشتر در اثر خوردگی ایجاد می گردد، اقدامات اساسی شامل بررسی و مشخص نمودن نقاط دارای اشکال، ترمیم محل خوردگی ها، تعویض آب بندی قسمت های روغن آب، اصلاح و بازسازی تیوپ شیت های آسیب دیده انجام گردید.

وی از انجام موفقیت آمیز تست هیدرواستاتیک با فشار استاندارد این تجهیزات پس از انجام تعمیرات اساسی خبر داد.

“رضا پورسعید” ،معاونت فنی و مهندسی نیز در این خصوص گفت: در گذشته انجام اینگونه فعالیت ها بصورت برون سپاری انجام می شد، که با توجه به هزینه بالا، مشکلات نقدینگی و زمانبر بودن فرایند عملیات، تعمیر این دستگاهها با چالش زیادی مواجه بود که در حال حاضر به منظور کاهش هزینه و کاهش زمان تعمیر این تجهیزات، به همت نیروهای توانمند و مجرب داخلی انجام می شود.

وی افزود: این عملیات علاوه بر افزایش ضریب اطمینان نیروگاه جهت آماده سازی تجهیزات یدکی،  منجر به صرفه جویی اقتصادی قابل توجه ای به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال نیز گردیده است. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار