در سال ۱۳۹۹ تحقق يافت

صرفه‌جویی ۲۰ درصدی مصرف برق در مناطق نفتخیز جنوب

تاریخ انتشار: یکشنبه 21 شهریور 1400 | 09:51 ق.ظ
صرفه‌جویی ۲۰ درصدی مصرف برق در مناطق نفتخیز جنوب مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق در مصارف صنعتی و غیرصنعتی این شرکت و شرکت­های تابعه خبر داد.
 

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق در مصارف صنعتی و غیرصنعتی این شرکت و شرکت­های تابعه خبر داد.

به گزارش کشاورزی پرس مهندس غلامرضا نورانی در این خصوص بیان داشت: با برنامه­ زمان­بندی مشخص، بهینه­‌سازی مصرف انرژی و اجرای سیاست­های الگوی مصرف، در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ میزان مصرف انرژی برق در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکتهای بهره­‌بردار تابعه ۲۰ درصد معادل ۰۰۰ر۳۵۶ر۲۵۳  کیلوواتساعت کاهش یافت.

وی افزود: پایش مستمر مصرف برق، پیاده‌­سازی نظام مدیریت انرژی در واحدهای ستادی و عملیاتی و استقرار تیم‌های بازرسی انرژی در ساعات پیک مصرف را از جمله راهکارهای انجام شده برای کاهش مصرف برق  برشمرد.

مهندس نورانی ادامه داد: این میزان صرفه­‌جویی بدون هرگونه کاهش تولید و با  حفظ و پایداری جریان سوخت و انرژی کشور تحقق یافته است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر صرفه‌­جویی در مصرف انرژی با راه­‌اندازی نیروگاه‌­های تولید برق به‌­ویژه در شرکت بهره‌­برداری نفت و گاز گچساران و همچنین استفاده از پنل­‌های خورشیدی بخشی از برق مصرفی را نیز تولید کرده‌­ایم.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان گفت: این میزان کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق در این شرکت، با توجه به چالش عمومی کشور در این حوزه و  شرایط خاص آب و هوایی استان خوزستان، بسیار حایز اهمیت است و این مهم با تلاش و دلسوزی و احساس مسئولیت کلیه همکاران محقق شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار