به دست متخصصان ایرانی؛

تعمیر و بازسازی تجهیزات پیچیده صنعت نفت در شرکت مناطق نفتخیز جنوب

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 شهریور 1400 | 09:59 ق.ظ
تعمیر و بازسازی تجهیزات پیچیده صنعت نفت در شرکت مناطق نفتخیز جنوب مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با بیان اینکه تجهیزات پیچیده صنعت نفت در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حال تعمیر و بازسازی است گفت: تعمیر و بازگشت این تجهیزات به مدار تولید توسط مهندسان داخلی، باعث شگفتی و حیرت سازندگان خارجی آنها شده است.
 
تعمیر و بازسازی تجهیزات پیچیده صنعت نفت در شرکت مناطق نفتخیز جنوب

پژمان قضائی‌پور روز یکشنبه بیان کرد: در سال‌های اخیر، تجهیزات مختلف و پیشرفته‌ای در مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری نصب و راه اندازی شده که این تاسیسات در صنعت نفت بسیار برجسته و خاص محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به تولید و استخراج گریدهای مختلف نفتی اضافه‌کرد: این شرکت به عنوان گذرگاه حیاتی انرژی در جنوب کشور نقش کم نظیر و موثری را در انتقال تولیدات، نفت سبک، سنگین، فوق‌سنگین (از غرب کارون) و نفت سنتزی از طریق سه تلمبه خانه نفتی به عهده دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری ادامه داد: انتقال نفت تولیدی در گستره فعالیت این شرکت از کریدورهای خطوط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به مبادی مصرف انجام می‌شود.
 
افزایش ظرفیت تزریق ۷۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز، در شرکت نفت و گاز آغاجاری با تعمیر توربین سولار مارس

وی با اشاره به توانمندی‌ فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه تعمیر و بازسازی تجهیزات و تاسیسات پیچیده صنعت نفت در شرایط تحریم بیان کرد: با همکاری مشترک اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری و اداره خدمات مهندسی تعمیرات ستاد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، توربین سولار مارس ۹۰ تعمیر و راه‌اندازی شد.

قضائی پور ادامه‌داد: این توربین بعد از تعمیر، در ایستگاه تزریق گاز CS۶۰۰ نصب و راه اندازی شد که به افزایش تزریق ۷۰ میلیون فوت مکعب گاز در محدوده عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری (میدان نفتی کرنج) منجر شد.

وی بیان‌ کرد: این توربین در سال ۱۳۹۶ برای تعمیر به یکی از کشورهای همسایه منتقل شد که به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه، طرف خارجی از انجام عملیات تعمیر آن انصراف داد و در نهایت بازسازی آن در دستور کار مهندسان داخلی صنعت نفت قرار گرفت.

به گفته قضائی پور به دلیل فعالیت این توربین، بزرگترین واحد تزریق گاز کشور در شرکت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری قرار دارد. 
 
راه اندازی کمپرسورهای ایستگاه جمع آوری گاز رامشیر پس از ۱۴ سال

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در ادامه از دیگر اقدامات برجسته این شرکت در راستای تعمیر و بازسازی تجهیزات پیچیده صنعت نفت با اتکا به دانش داخلی مجموعه صنعت نفت در جنوب گفت: از زمان آخرین راه اندازی کمپرسورهای جمع‌آوری گاز در ایستگاه رامشیر ۱۴ سال گذشته بود و به دلیل تحریم‌های اعمال شده امکان جمع‌آوری این گازها وجود نداشت.

وی با تاکید بر اهمیت جلوگیری از گازسوزی در مناطق عملیاتی این شرکت گفت: در این راستا کمپرسورهای گازی از نوع اسکرو مستقر در ایستگاه جمع‌آوری گاز رامشیر تعمیر، بازسازی و در مدار عملیات قرار گرفت.

وی ادامه داد: این اقدام با تلاش متخصصان داخلی صورت گرفت که منجر به جمع آوری روزانه ۴.۵ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت شده است. 
 
صنعت نفت در جنوب، میدان کار و عمل برای مهندسان جوان 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با بیان اینکه تاسیسات و تجهیزات متنوعی از صنعت نفت در این شرکت وجود دارد گفت: این تجهیزات شامل پمپ‌ها، الکتورموتورها، کمپرسورها و توربین‌های نفتی است.

وی ادامه‌داد: در گذشته بخش زیادی از این تجهیزات توسط متخصصان خارجی و یا توسط سازندگان خارجی این تاسیسات تعمیر و وارد مدار بهره‌برداری می‌شدند.

قضائی پور افزود: این درحالی است که اکنون با اتکا به دانش داخلی، مهندسان توانمند ایرانی با دستیابی به فناوری این تجهیزات، بخش مهمی از دانش فنی تعمیر و بازسازی تاسیسات صنعت نفت را در اختیار دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه راه‌آورد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای تحقق چشم انداز و برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته اتکا به توانمندی نیروی انسانی جوان و متخصص است گفت: صنعت نفت امروز با اعتماد به جوانان ایرانی، شاهد ارتقای توانمندی‌های داخلی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اینکه مناطق عملیاتی صنعت نفت در جنوب از شرایط آب و هوایی بسیار دشواری برخوردار است افزود:با این وجود، مناطق نفتخیز جنوب زمینه حضور همه جانبه جوانان متخصص و متعهد ایران اسلامی را فراهم کرده است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با گستردگی ۲۵ هزار کیلومتر مربع پراکندگی در نقاط کوهستانی و سخت گذر استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و سواحل استان بوشهر فعالیت دارد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری یکی از پنج شرکت بهره برداری تابع شرکت ملی مناطق نفتتخیز جنوب است که راهبری عملیات تولید، فرآورش و انتقال نفت و گاز را با رعایت اصول صیانت از مخازن با فعالیت مستمر در ۴۵ واحد عملیاتی از هشت میدان نفتی (آغاجاری، کرنج، پرنج ، پارسی ، رامشیر، رگ سفید۱، پازنان۱ و مارون) را با فعالیت ۱۲ واحد بهره برداری، هشت کارخانه گاز و گاز مایع،‌ ۱۸ ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز، چهار واحد نمکزدایی را بر عهده دارد و ۲۵ درصد نفت مناطق نفتخیز جنوب را تولید می‌نماید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار