طراحی و اجرای روش نوین در راه‌اندازی توربین مارس ایستگاه تزریق گاز کرنج

تاریخ انتشار: سه شنبه 23 شهریور 1400 | 18:49 ب.ظ
طراحی و اجرای روش نوین در راه‌اندازی توربین مارس ایستگاه تزریق گاز کرنج توربین گازی ایستگاه تزریق گاز ۶۰۰ کرنج ردیف ب، با طراحی و اجرای روشی نوین توسط کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب راه‌­اندازی شد.

توربین گازی ایستگاه تزریق گاز ۶۰۰ کرنج ردیف ب، با طراحی و اجرای روشی نوین توسط کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب راه‌­اندازی شد.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ارتباط با این خبر گفت: توربین سولار مارس مذکور پیش از این به منظور رفع اشکال و تعمیرات اساسی به شرکت­ وود گروپ واگذار شده بود اما پس از چندبار راه‌­اندازی و نصب به علت دمای بالا، لرزش­های غیرعادی و اشکالات متعدد دیگر ادامه کار آن ممکن نبود.

مهندس غلامرضا نورانی افزود: هزینه بسیار بالای تعمیر، تحریم‌های ظالمانه و نیاز عملیاتی ایستگاه به توربین باعث شد تا کارشناسان در مدیریت تولید و شرکت بهره‌­برداری نفت و گاز آغاجاری اقدام به بررسی اولیه و سپس راه‌­اندازی این توربین و بازرسیها و تست‌­های عملکردی جهت اطمینان از صحت کارکرد این توربین نمایند.

وی ادامه داد: این بازرسی‌ها در دو بخش اصلی مکانیک شامل چرخش روتورها، مسیرهای روغن و هوا، عملکرد تیغه­های  راهنمای  هوای  توربین و بخش ابزار دقیق شامل بررسی حسگرهای لرزش و حرارت توربین صورت گرفت.

مهندس نورانی بیان داشت: این توربین پس از انجام بازرسی‌ها توسط تعمیرات بهره­‌برداری نفت و گاز آغاجاری و با نظارت خدمات مهندسی تعمیرات مکانیک نصب شد.

وی با اشاره به تجارب ناموفق شرکت­‌های تعمیرکننده در هنگام راه­‌اندازی این توربین گفت: به منظور جلوگیری از اشکالات محتمل و راه‌­اندازی مطمئن­تر، روش راه­‌اندازی مرحله ای برای این توربین برای اولین بار طراحی و انجام شد و توربین با همت و تلاش و پذیرش ریسک همکاران، با انجام ۱۰ مرحله استارت در مدار عملیات قرار گرفت.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان ضمن بیان اینکه این اقدام بدون صرف هیچ گونه هزینه ارزی و ریالی انجام شده، گفت: درحال حاضر این توربین با شرایط بسیار خوبی و بدون اشکال بیش از ۱۷۰۰ ساعت است که در سرویس عملیات قرار دارد.

شایان ذکر است ایستگاه تزریق گاز CS600یکی از مهمترین ایستگاه‌های تزریق گاز کشور است که در شرکت بهره‌­برداری نفت و گاز آغاجاری قرار دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار