درخواست مشاوران املاک برای تجدیدنظر درباره تمدید خودکار قراردادهای رهن و اجاره

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 شهریور 1400 | 09:32 ق.ظ
درخواست مشاوران املاک برای تجدیدنظر درباره تمدید خودکار قراردادهای رهن و اجاره  رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: دولت در خصوص بخشنامه تمدید خودکار قراردادهای رهن و اجاره مسکن، تجدیدنظر کند.
 
اجاره- بازار مسکن

 قنبرعلی زنگنه با اشاره به وضعیت مشاوران املاک در شرایط کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت در شرایط کرونا رسما اعلام کرده همه قراردادهای رهن و اجاره مسکن به صورت خودکار تمدید می‌شود، دفاتر مشاوران املاک هیچ قراردادی برای کار کردن ندارند.

وی افزود: این تصمیم دولت در خصوص تمدید خودکار قراردادهای رهن و اجاره، شرایط کاری صنف مشاوران املاک را برهم زده و باعث شده است تا بسیاری از دفاتر مشاوران املاک در مرز ورشکستگی قرار بگیرند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز با بیان اینکه این بخشنامه باعث برهم ریختن بازار مسکن و عرضه و تقاضا در این حوزه شده است، گفت: در بازار مسکن شاهد حلقه‌های مختلفی هستیم که یکی از این حلقه‌ها دفاتر مشاور املاک است اما تصمیم دولت در خصوص تمدید خودکار قراردادها باعث حذف حلقه مشاوران املاک از این زنجیره شده است.

زنگنه عنوان کرد: یکی از دلایلی که رهن و اجاره مسکن گاهی تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته، این بخشنامه دولت است زیرا نظام عرضه و تقاضای مسکن برهم خورده است. با این بخشنامه، تقریبا جلوی جابه‌جایی گرفته شده است و جابه‌جایی در بازار رهن و اجاره انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: وقتی جابه‌جایی نباشد، خانه‌ای برای مستاجر پیدا نمی‌شود و مستاجر نیز باید در خانه‌ای که در آن بوده، بماند. از این رو صاحب ملک نیز هرچه در توان داشته باشد، نرخ را بالا می‌برد و همه این موارد باعث برهم خوردن بازار شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: انتظار داریم دولت در این زمینه در بخشنامه خود مبنی بر تمدید خودکار قراردادهای رهن و اجاره تجدید نظر کند زیرا بسیاری از دفاتر مشاوران املاک در آستانه تعطیلی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار