همزمان دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون حضرت سید‌الشهدا (ع) و شهید حسین معماری افتتاح شد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 شهریور 1400 | 12:17 ب.ظ
همزمان دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون حضرت سید‌الشهدا (ع) و شهید حسین معماری افتتاح شد آیین افتتاح همزمان دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون حضرت سیدالشهدا (ع) و شهید حسین معماری با حضور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) و قائم مقام مدیرعامل شرکت برگزار شد.
دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون طرح شهید سلیمانی به همت حوزه بسیج شهید بقایی شرکت فولاد خوزستان، ۲۴ شهریور‌ماه ۱۴۰۰ با حضور سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج)، دکتر علیرضامخبردزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیتهای اجتماعی،حجت‌الاسلام میرعلایی فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع)، دکتر علوی معاون دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، حمید رضا توکلی زاده فرمانده حوزه بسیج شهید بقایی و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری استان، در کوی اباذر (آخر‌آسفالت) افتتاح شد.
 
سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی را  ناگریز دانست و افزود: ایران در میان ده کشور اول متاثر از حوادث طبیعی است. سیل، زلزله و رانش  زمین بخشی از این حوادث به شمار می‌آیند که همواره با خسارت مالی و جانی همراه است. یکی از الزامات در مقابله با حوادث طبیعی آمادگی دستگاه‌های مسئول است.‌ با توجه به ابعاد حوادث، دستگاه‌های حاکمیتی برای تسریع در عادی شدن شرایط دخالت می‌کنند. برای مهار بحران شیوع ویروس کرونا دستگاه متولی شبکه بهداشت و درمان است. هر چقدر آمادگی مقابله با حوادث بیشتر باشد، امکان مهار بحران به شکل مطلوب و کمترین زمان ممکن است. متاسفانه ابعاد شیوع ویروس کرونا بسیار فراتر از پیش‌بینی بود و همین امر باعث فرسایشی شدن و افزایش تلفات انسانی شد. 
 
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) حضور مستمر دستگاه‌های یاری رسان مانند نیروهای مسلح و مجموعه‌های صنعتی را الزام خواند و اظهار داشت: امروز خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا کادر درمان است. دستگاه‌های مختلف موظف به یاری رساندن به شبکه بهداشت و درمان هستند. بسیج یک نهاد مردمی است که برای خدمت همیشه در صحنه حاضر است. دیروز دفاع از میهن در جنگ بود، امروز هم در یاری رساندن به کادر درمان برای ریشه‌کن کردن ویروس کرونا. هر کجا که احساس کنیم، حضورمان موثر است، بلافاصله حاضر می‌شویم. در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به طور تمام قد ایستاده‌ایم. در این میان نباید از حضور همه‎‌جانبه‌ی فولاد خوزستان به راحتی عبور کرد. شرکتی که ماهیت آن تولید فولاد است با محوریت مدیریت دلسوز آن مهندس ابراهیمی به کمک شبکه بهداشت و درمان استان آمده ‌است‌. 
 
شاهوارپور در پایان گفت: امروز به توصیه پزشکان باید واکسیناسیون عمومی انجام شود. از بزرگان و ریش‌سفیدان انتظار می‌رود، مردم را به انجام واکسیناسیون تشویق و به صورت خانه به خانه آگاه‌سازی کنند.  با هر بار انجام واکسن، یک نفر از مرگ نجات پیدا می‌کند. به مراکز توصیه می‌کنم به صورت مستمر و تا حضور آخرین نفر، واکسیناسیون را ادامه دهند.
 
پیش از سخنان فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)، حجت‌السلام میرعلایی فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) از همکاری نزدیک سپاه و مرکز بهداشت اهواز گفت و افزود: خوشبختانه تا به امروز و با توجه به تراکم جمعیت محله‌های مختلف شهرستان و نقطه‌یابی مرکز بهداشت اهواز، با همراهی و حمایت کامل حوزه شهید بقایی و مجموعه فولاد خوزستان، مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سه نقطه‌ی کوی علامه (چهارصددستگاه)، زیتون‌ کارمندی و کوی اباذر (آخراسفالت) راه‌اندازی شدند. قطعا چنین اقدامی علاوه بر دسترسی سریع شهروندان به واکسن، در مهار ویروس کرونا و یاری رساندن به شبکه بهداشت و درمان موثر است. در این مسیر  تسریع در واکسیناسیون، فولاد خوزستان به صورت شبانه‌روزی به کمک بسیج و شبکه بهداشت اهواز آمد.
 
میرعلایی تراکم جمعیتی مراکز هدف را یکی از دلایل اصلی انتخاب محلات دانست و اظهار داشت: کوی اباذر با تراکم جمعیتی نزدیک به یک‌صد هزار تن، در میان محلات پرجمعیت شهرستان اهواز قرار گرفته است. از طرفی بعد مسافت دسترسی اهالی به مراکز اصلی واکسیناسیون باعث شد، سومین مرکز در این محل در نظر گرفته شود. امیدواریم در آینده نزدیک مراکز تجمیعی را به ده منطقه برسانیم. دو مرکز کوی باهنر و زرگان در چند روز آینده راه‌اندازی می‌شوند. 
 
در ادامه دکتر علیرضا مخبر‌ دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل فولاد خوزستان رضایت خدا و مردم را سرمایه معنوی فولاد خوزستان دانست و افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز مجموعه فولاد خوزستان بیش از ۲۵ میلیارد تومان در قالب: تولید ماسک، البسه بیمارستانی، اهدای بسته‌های حمایتی، ارسال تجهیزات بیمارستانی، تهیه اکسیژن، کمک‌های مومنانه و راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون هزینه کرده است. مجموعه فولاد خوزستان همواره خود را متعهد می‌داند، در کنار تولید پایدار و ثروت ملی، در هر زمان و مکان و مواقع بحرانی به مسئولیت‌های اجتماعی عمل کند. 
 
گزارش خبرنگار ما حاکی است، همزمان با این مراسم، مرکز تجمیعی واکسیناسیون حضرت سیدالشهدا (ع) در منطقه زیتون‌کارمندی افتتاح شد.
 
گفتنی است، در پایان‌ این مراسم، چهارمین مرحله از تجهیزات بیمارستانی شامل: تخت، تشک و پایه سرم از سوی شرکت فولاد خوزستان وحوزه بسیج شهید بقایی فولاد خوزستان به بیمارستان‌های کرونایی اهواز اهدا شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار