سرپرست شهرداری اهواز: حل نهایی بحران دفع آب های سطحی و فاضلاب منوط به تخصیص اعتبارات ملی است

تاریخ انتشار: جمعه 26 شهریور 1400 | 17:40 ب.ظ
سرپرست شهرداری اهواز: حل نهایی بحران دفع آب های سطحی و فاضلاب منوط به تخصیص اعتبارات ملی است سرپرست شهرداری اهواز گفت: هرچند همکاری خوبی بین آبفا و شهرداری در حال انجام است و امکانات بین دو دستگاه تقسیم می شود اما حل نهایی مشکل فاضلاب و آبگرفتگی منوط به توجه مدیران تصمیم گیرنده ای است که بودجه و منابع مالی را در اختیار دارند.  علیرضا عالی‌پور در جلسه بررسی وضعیت پروژه های […]

سرپرست شهرداری اهواز گفت: هرچند همکاری خوبی بین آبفا و شهرداری در حال انجام است و امکانات بین دو دستگاه تقسیم می شود اما حل نهایی مشکل فاضلاب و آبگرفتگی منوط به توجه مدیران تصمیم گیرنده ای است که بودجه و منابع مالی را در اختیار دارند.

 علیرضا عالی‌پور در جلسه بررسی وضعیت پروژه های دفع آب های سطحی و فاضلاب که روز پنجشنه ۲۵ شهریور ماه در سالن جلسات شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طی بازدید امروز از نقاط آبگیر در سطح شهر اهواز، از نزدیک شاهد عمق مشکلات بودیم و صرفاً بر گزارش‌ها و نامه ها بسنده نکردیم.

وی با اشاره به ریشه دار بودن این مشکلات در شهر، افزود: کار برای رفع مشکلات باید اساسی و بنیادی در شهر انجام شود، عزم شهرداری اهواز و آبفا خوزستان جزم است تا این مشکلات برطرف شوند.

سرپرست شهرداری اهواز گفت: پروژه‌های زیادی بین آبفا و شهرداری به صورت مشترک طراحی شده و در مرحله اول ۱۴۰ پروژه برای رفع ۵۶ نقطه بحرانی ، در دستور کار قرار دارد و در مرحله دوم نیز بالغ بر ۸۰ پروژه با عنوان علاج بخشی در دستور کار است.

وی عنوان کرد: تعدادی از پروژه‌های جامع آب‌های سطحی نیز در دستور کار قرار دارد که به تدریج بخشی از پازل آب‌های سطحی مستقل در شبکه فاضلاب را اجرا می‌کند.

وی اضافه کرد: اگرچه این‌ پروژه ها زمانبر است، اگر منابع مالی شهرداری اهواز و آبفا به موقع تامین شود در یک بازه زمانی یکساله حدود ۵۰ درصد از مشکل نقاط فوق بحرانی شهر اهواز حل خواهد شد.

عالی‌پور ادامه داد: در صورت تامین منابع مالی در یک بازه زمانی پنج ساله، طرح جامع آب‌های سطحی و طرح جامع فاضلاب به اتمام خواهند رسید، مشروط بر اینکه به نرخ سال ۱۴۰۰، بودجه ای معادل ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای بخش آب‌های سطحی تامین شود.

عالی‌پور گفت: همکاری خوبی بین آبفا و شهرداری صورت گرفته و امکانات مابین طرفین تقسیم می شود؛ به طور مثال در نقطه‌ای شهرداری تامین کننده لوله است و اجرا با آبفا و در نقطه‌ای دیگر عکس این قضیه است.

سرپرست شهرداری اهواز در پایان تاکید کرد: برای رفع این معضلات توجه مدیران تصمیم سازی که در کشور، بودجه و منابع مالی را در اختیار دارند بسیار مهم است، چرا که مشکل اصلی زیرساخت اهواز در حال حاضر فاضلاب و آبهای سطحی است و حل نشدن این موضوع عوارض زیادی برای شهر به همراه دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار