جابجایی راکتور خط شوشتر به خط گلپایگان در پست فشار قوی نیروگاه مسجدسلیمان انجام شد

تاریخ انتشار: شنبه 27 شهریور 1400 | 11:21 ق.ظ
جابجایی راکتور خط شوشتر به خط گلپایگان در پست فشار قوی نیروگاه مسجدسلیمان انجام شد مدیر پست های بلافصل درشرکت نصب ،تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان از جابجایی راکتور خط شوشتر به خط گلپایگان در پست فشارقوی ۴۰۰ کیلو ولت مسجدسلیمان خبر داد .

سازمان آب و برق خوزستان ،غلامرضا قصابیان  با اعلام این خبر گفت :  بنا به درخواست مدیریت شبکه مبنی بر انتقال راکتور خط شوشتر به خط گلپایگان، با هماهنگی معاونت سد و نیروگاههای سازمان آب و برق خوزستان با همکاری بخش نظارت پست های بلافصل سد و نیروگاه مسجدسلیمان و تعمیرات ناحیه، جابجایی راکتور با موفقیت انجام شد .

قصابیان  در ادامه  اظهار داشت : خط شوشتر که در گذشته مستقیم به خرم آباد متصل بود پس از احداث پست شمال خوزستان این خط در شوشتر ورود و خروج گردید .  پس از بررسی های انجام شده توسط دفتر مطالعات مدیریت شبکه مقرر شد به دلیل کوتاه شدن فاصله خط شوشتر و عدم نیاز به راکتور در این خط در (BAY 3)  ،  با استفاده از آن در خط گلپایگان به (BAY 2)  منتقل شود  تا نیاز این خط در فصل کم باری به دلیل بالا رفتن ولتاژ مرتفع گردد .

وی با اشاره به اینکه این عملیات بهبود وضعیت پایداری انتقال انرژی در پست های مذکور را به همراه خواهد داشت افزود : طی این عملیات اقدامات مهمی از قبیل : جابجایی تابلوهای کنترل ، حفاظت و مارشالینگ ها  از BAY   خط شوشتر به BAY خط گلپایگان و پس کشی کابل ها ، جابجایی راکتور، مونتاژ و دمونتاژ دیسکانکت راکتور و اصلاح سیم کشی هوایی در یک پروسه زمانی یک ماهه انجام شد.

شایان ذکر می باشد : در شبکه‌های ولتاژ بالا و خطوط طولانی به منظور کاهش اثر خازنی خطوط در حالت کم‌باری که باعث افزایش ولتاژ می‌شود، از راکتور استفاده می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار