دلیل کمبود خانه برای رهن و اجاره در اهواز

تاریخ انتشار: شنبه 27 شهریور 1400 | 11:39 ق.ظ
دلیل کمبود خانه برای رهن و اجاره در اهواز متقاضی برای رهن و اجاره خانه وجود دارد، اما خانه‌ای برای اجاره وجود ندارد.
 

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: به دلیل قانون تمدید خودکار قرارداد‌های رهن و اجاره در کل کشور در پی بیماری کرونا، خانه‌ای برای رهن یا اجاره در سال جاری در بازار عرضه نشده است و اگر شده باشد نیز با قیمت‌های بسیار بالا بوده و این راهکار دولت، باعث افزایش قیمت‌های رهن و اجاره شده است.

حسین نوذری افزود: متقاضی برای رهن و اجاره خانه وجود دارد، اما خانه‌ای برای اجاره وجود ندارد؛ بازار رهن و اجاره مسکن مافیایی شده است و خانه‌ای که ارزش رهن آن ۵۰۰ میلیون تومان است، حتی به قیمت یک میلیارد تومان هم رهن داده نمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت خرید و فروش مسکن در اهواز ادامه داد: به جرات می‌توان گفت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون، معامله چندانی در بازار مسکن وجود نداشته است؛ حال بازار مسکن خوب نیست و در واقع می‌توان گفت که این بازار، مرده است. نوذری خاطر نشان کرد: به دلیل کاهش نقدینگی و متقاضی در بازار، قیمت مسکن در معاملات کاهش یافته است و در حال حاضر قدرت در دست خریداری است که پول نقد داشته باشد.

وی افزود: قیمت مصالح بالا رفته است و هزینه تمام‌شده ساخت، حداقل به هر متر مربع ۱۰ میلیون تومان رسیده است؛ واحد‌ها به دلیل کمبود نقدینگی در بازار، روی دست سازندگان مسکن می‌ماند و به فروش نمی‌رسند.

 

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: وضعیت بازار مسکن خطرناک شده است و نوسانات بازار‌های ارز و طلا در این موضوع بی‌تاثیر نبوده‌اند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار