اجرای ۲۰۰ کیلومتر از طرح جامع فاضلاب اهواز با اعتبارات اهدایی نفت

تاریخ انتشار: یکشنبه 28 شهریور 1400 | 10:44 ق.ظ
اجرای ۲۰۰ کیلومتر از طرح جامع فاضلاب اهواز با اعتبارات اهدایی نفت بیش از ۲۰۰ کیلومتر از طرح جامع فاضلاب اهواز با اعتبارات اهدایی نفت و در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی این صنعت درحال اجراست که تاکنون اجرای ۱۴۲ کیلومتر از آن نهایی شده است. مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در امور اجرایی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح گفت: طی […]

بیش از ۲۰۰ کیلومتر از طرح جامع فاضلاب اهواز با اعتبارات اهدایی نفت و در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی این صنعت درحال اجراست که تاکنون اجرای ۱۴۲ کیلومتر از آن نهایی شده است.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در امور اجرایی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح گفت: طی تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت آب و فاضلاب اهواز مبلغ ۱۰۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح نهایی شد.

مهندس محمد خانچی با اشاره به اینکه این اعتبار برای حدود ۲۰۰ کیلومتر از این طرح اختصاص یافته، افزود: تاکنون بخش عمده‌ای از این اعتبار پرداخت شده که به اتمام اجرای ۱۴۲ کیلومتر از طرح جامع فاضلاب کلانشهر اهواز منجر شده است و مابقی آن نیز براساس پیشرفت کار تخصیص می‌یابد.

وی افزود: تاکنون با اجرای این طرح، مشکل فاضلاب تمامی مناطق حاشیه‌ای اهواز از جمله کوی علوی، ملاشیه، کوی سیاحی، کوی رمضان، زرگان، مشعلی، عین دو و دیگر مناطق کمتر برخوردار تاحد زیادی برطرف شده است.

مهندس خانچی ادامه داد: علاوه بر این تفاهم‌نامه ۱۰ میلیارد تومان نیز برای احداث و بازسازی شبکه فاضلاب منطقه شکاره شهرستان کارون از سوی صنعت نفت اختصاص یافته است.

مشاور مدیرعامل در امور پیگیری و اجرایی در پایان گفت: مشکل آبگرفتگی و فاضلاب اهواز همواره یکی از دغدغه‌های مردم است و  صنعت نفت همواره برای حل و برطرف نمودن این چالش، پای کار و در کنار مردم بوده است و البته باید تاکید کنیم که صنعت نفت مجری طرح‌های عمرانی نیست و اعتبارات کمکی خود را در اختیار دستگاه‌ اجرایی مربوطه قرار می‌دهد.

شایان ذکر است علاوه بر مشارکت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در طرح جامع فاضلاب اهواز، از سال ۹۵ تاکنون، ۲۵۲ میلیارد ریال برای تأمین آب بخش غیزانیه اهواز هزینه کرده که از این میزان ۱۳۲ میلیارد برای احداث ایستگاه پمپاژ و ۱۲۰ میلیارد برای احداث خط لوله آب اختصاص یافته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار