آغاز نشست های مطالبه گری و جهاد رسانه ای سازمان بسیج رسانه خوزستان/بهمئی: مطالبه گری بینش پاسخگو و سازنده است

تاریخ انتشار: دوشنبه 29 شهریور 1400 | 14:49 ب.ظ
آغاز نشست های مطالبه گری و جهاد رسانه ای سازمان بسیج رسانه خوزستان/بهمئی: مطالبه گری بینش پاسخگو و سازنده است اولین نشست مطالبه گری و جهاد رسانه ای سازمان بسیج رسانه خوزستان با حضور رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز، جمعی از خبرنگاران و مطالبه گران برگزار شد. چهارشنبه(۲۴ شهریورماه) اولین نشست مطالبه گری و جهاد رسانه ای  اصحاب رسانه خوزستان با حضور مطیعی رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز، سجاد بهمئی رییس […]

اولین نشست مطالبه گری و جهاد رسانه ای سازمان بسیج رسانه خوزستان با حضور رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز، جمعی از خبرنگاران و مطالبه گران برگزار شد.

چهارشنبه(۲۴ شهریورماه) اولین نشست مطالبه گری و جهاد رسانه ای  اصحاب رسانه خوزستان با حضور مطیعی رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز، سجاد بهمئی رییس سازمان بسیج رسانه خوزستان در دفتر این سازمان برگزار شد.

بهمئی در حاشیه این نشست اظهار کرد: این نشست ها با هدف مطالبه گری و رصد عملکرد مدیران، مسئولین و نمایندگان مجلس به صورت تخصصی برگزار می شود.

وی افزود: در سلسله نشست های مطالبه گری، تعداد ۸ تیم در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، شورا و شهرداری، ورزشی، انرژی و…

 تشکیل شده که هر تیم متناسب با مدیر مربوطه در این نشست ها حاضر می شود. 

رئیس بسیج رسانه خوزستان ادامه داد: این نشست ها با هدف ایجاد تعامل بین رسانه و مدیران و استفاده از ظرفیت رسانه استان به ویژه بسیجیان رسانه در جهت شناسایی مشکلات و به دنبال آن ارائه راه حل برای رفع آن است.

وی با اشاره به استقبال اصحاب رسانه به اولین نشست، تاکید کرد: مطالبه گری به عنوان یک بینش پاسخگو و سازنده در کنار ارائه راهکار های مناسب به مسئولین مربوطه می تواند زمینه ساز رفع مشکلات و رشد و بالندگی استان شود.

همچنین مطیعی بعنوان اولین مسئول حاضر در اولین نشست مطالبه گری اصحاب رسانه گفت: اینگونه گفتمان سازی و وجوه چهره به چهره مسئولین و رسانه باعث راهگشایی مدیریت شهری می شود.

وی ضمن پاسخ به سوالات تخصصی در حوزه محیط زیست، ابراز امیدواری کرد: علارغم گذشت دو ماه از برعهده گرفتن مسئولیت شورا، همه اعضا بر توجه به مسائل محیط زیستی و انتخاب شهرداری در قامت و شأن مردم اهواز تاکید دارند.

 در این نشست به بررسی مسائل زیست محیطی و فضای سبز استان و همچنین مسائل و مشکلات مربوط به سایت سفیره و پسماند ، آلاینده های هوا، نخاله های ساختمانی و حریم رودخانه کارون و کاشت نخل های خرما در اهواز پرداخته شد.

در اولین نشست مطالبه گری و جهاد رسانه ای استان، مطیعی عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز، شجاعی رئیس سازمان فضای سبز، پارک ها و آب های سطحی استان، رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان و هفت نفر از خبرنگاران متخصص حضور داشتند.

تعهدات ارزی ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون یورو تعهد ارزی در سامانه ثبت کرده بود که ۱۲۱ درصد تعهدات معادل ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون یورو را تسویه کردیم و رتبه نخست را در کشور در حوزه بازگشت ارز به بانک مرکزی کسب کردیم.

ابراهیمی، آغاز به کار طرح ماشین ریخته‌ گری اسلب عریض در این شرکت را نقطه‌ عطف توسعه فولاد خوزستان دانست و افزود: تامین شمش شرکت ‌های نوردی یکی از اهداف اصلی فولاد خوزستان است. مجاورت شرکت فولاد اکسین و لزوم تامین اسلب مورد نیاز این شرکت، باعث شد طرح احداث ماشین ریخته ‌گری اسلب عریض در دستور کار قرار گیرد. پس از اجرای کامل طرح علاوه بر میزان تولید فعلی شمش،‌ سالانه یک میلیون و ۲۰۰‌ هزار تن شمش اسلب عریض با گریدهای فولاد آلیاژی و ساختمانی در شرکت فولاد خوزستان تولید می‌شود.

وی گفت: سرمایه‌گذاری این طرح، ۱۲۸ میلیون یورو و مدت زمان اجرای آن ۳۶ ماه برآورد شده است. با اجرایی شدن این طرح مزایایی همچون حفظ جایگاه فولاد خوزستان در بازار داخلی و بین‌ المللی با توجه به توان تامین تولید شمش اسلب با تنوع ابعاد و گریدهای فولاد آلیاژی، ارزش افزوده بیشتر، حفظ سقف ظرفیت تولید کنونی در صورت توقف سایر ماشین های ریخته گری به منظور بهینه ‌سازی تجهیزات برای فولاد خوزستان به وجود خواهد آمد.

مدیرعامل فولاد خوزستان در خصوص طرح اکسیژن ۴ این شرکت نیز بیان کرد: تزریق اکسیژن، کیفیت و کمیت آهن اسفنجی را افزایش می‌ دهد. به منظور تامین گازهای صنعتی مورد نیاز طرح‌ های توسعه‌ای، احداث کارخانه اکسیژن ۴ در اولویت قرار گرفته و به زودی شاهد آغاز این طرح هستیم. هزینه اجرای طرح ۲۶ میلیون یورو و مدت زمان اجرای آن ۳۶ ماه پیش ‌بینی شده است. هدف از اجرای کارخانه اکسیژن ۴ بهینه سازی کیفیت، پایداری سیستم و افزایش ظرفیت تولید است.

وی افزود: با راه‌ اندازی این طرح، ظرفیت تولید ۱۶ هزار نرمال متر مکعب بر ساعت گاز اکسیژن با درجه خلوص ۹۹.۵ درصد، یکهزار مترمکعب در ساعت اکسیژن مایع، هشت هزار نرمال متر مکعب گاز نیتروژن، ۵۰۰ متر مکعب نیتروژن مایع و همچنین ۵۶۰ مترمکعب بر ساعت آرگون مایع ایجاد می‌شود. این میزان تولید علاوه بر تامین گازهای صنعتی مورد نیاز خطوط جدید ریخته‌گری و مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۳)، فرصت و بستر لازم برای توسعه‌های آینده در شرکت فولاد خوزستان را نیز فراهم خواهد کرد.

ابراهیمی به احداث نیروگاه اختصاصی ۵۲۰ مگاواتی این شرکت اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح احداث نیروگاه و در مدار قرار گرفتن آن علاوه بر برداشته شدن محدودیت‌ برقی، پایداری تولید تضمین می‌شود. هم اکنون با توجه به کاهش تولید فولاد ناشی از محدودیت‌ برق، احداث نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی با امکان توسعه تا ۱۰۰۰


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار