کشاورزان شمال خوزستان کشت پائیزه و زمستانه را با تاخیر آغاز کنند

تاریخ انتشار: دوشنبه 29 شهریور 1400 | 15:34 ب.ظ
کشاورزان شمال خوزستان کشت پائیزه و زمستانه را با تاخیر آغاز کنند شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان از کشاورزان تحت پوشش این شرکت خواست کشت‌های جدید خود را تا آغاز بارندگی‌های موثر به تاخیر بیندازند.

روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به کاهش شدید منابع آبی خوزستان نسبت به سال گذشته و پیرو مصوبه نشست استانداری خوزستان با موضوع “برنامه ریزی کشت محصولات پاییزه سال زراعی ١۴٠١-١۴٠٠ بویژه در حوضه رودخانه دز” و ابلاغ سازمان آب و برق خوزستان، ضروری است کشاورزان تا آغاز بارندگی‌ها از هرگونه کشت جدید از جمله چغندرقند و کلزا خودداری کنند.

طبق این اطلاعیه، شرکت بهره برداری شمال خوزستان بر اساس ضوابط و سهمیه آبی تخصیص یافته از سوی سازمان آب و برق خوزستان، فقط متعهد به تامین آب کشت های موجود از جمله باغات و ذرت تابستانه خواهد بود و از ایجاد تعهد برای تامین آب کشت‌های جدید تا زمان آغاز بارندگی‌ها معذور است.
در اطلاعیه شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان  با اشاره به شرایط خاص کاهش شدید منابع آبی، به کشاورزان حوضه دز توصیه شده الگوی کشت آتی خود را بر اساس کشت راهبردی گندم برنامه ریزی کنند.

شبکه آبیاری دز در شمال خوزستان با داشتن بیش از یکهزار و ۳۷۰ کیلومتر کانال و زهکش یکی از بزرگترین شبکه‌های آبیاری و زهکشی کشور است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار