بدلیل تاخیر در بارش های پاییز، کشت پاییزه و زمستانه را با تاخیر آغاز کنید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور 1400 | 11:42 ق.ظ
بدلیل تاخیر در بارش های پاییز، کشت پاییزه و زمستانه را با تاخیر آغاز کنید روابط عمومی شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون از کشاورزان تحت پوشش این شرکت خواست آماده سازی زمین ها با تاخیر و کشت‌های پاییزه در نزدیک ترین زمان به شروع بارش های پاییزه صورت پذیرد.

علیرضا نیکزاد با اشاره به اینکه در سال آبی گذشته بارندگی و نزولات آسمانی در کل حوضه مارون بسیار ناچیز بود که همین امر باعث کاهش ذخایر آبی در مخزن سد مارون شد ، افزود : باتوجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی در خصوص پیش بینی بارش های پاییز و زمستان امسال ، پیش بینی میشود در پاییز نزولات آسمانی با تاخیر آغاز شود ولی پیش بینی اعلام شده تا کنون برای زمستان حاکی از کاهش نزولات جوی و در کل زیر نرمال بودن بارندگی ها می باشد.

وی با بیان اینکه عدم بارش های مناسب و موثر در زمستان سال گذشته در سطح حوضه مارون در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، تصریح کرد: با توجه به کاهش شدید منابع آبی خوزستان نسبت به سال گذشته و پیرو مصوبه نشست استانداری خوزستان با موضوع برنامه ریزی کشت محصولات پاییزه سال زراعی ١۴٠١-١۴٠٠ و ابلاغ سازمان آب و برق خوزستان، ضروری است کشاورزان آماده سازی زمین را با تاخیر انجام داده و تا آغاز بارندگی‌ها از هرگونه کشت جدید خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مارون افزود : شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون بر اساس ضوابط و سهمیه آبی تخصیص یافته از سوی سازمان آب و برق خوزستان، فقط متعهد به تامین آب کشت های موجود از جمله باغات ، کنجد و ذرت تابستانه خواهد بود و از ایجاد تعهد برای تامین آب کشت‌های جدید تا زمان آغاز بارندگی‌ها معذور است و به کشاورزان تحت پوشش توصیه میشود الگوی کشت آتی خود را بر اساس کشت راهبردی گندم برنامه ریزی کنند.

سد مخرنی مارون به عنوان یکی از سدهای شش گانه استان خوزستان در ۱۹ کیلومتری شمال شرق شهرستان بهبهان و در بین سلسله کوه های زاگرس احداث شده است. نیروگاه برق آبی سد مخزنی مارون ۱۵۰ مگاوات ظرفیت تولید دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار