رئیس اتاق بازرگانی اهواز: دسترسی تولیدکنندگان خوراک دام و طیور خوزستان به نهاده ها تسهیل شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور 1400 | 11:58 ق.ظ
رئیس اتاق بازرگانی اهواز: دسترسی تولیدکنندگان خوراک دام و طیور خوزستان به نهاده ها تسهیل شد رئیس اتاق بازرگانی اهواز با تشریح بخشی از دستاوردهای دبیرخانه شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با محور بهبود فضای کسب و کار در استان گفت: برابر با مصوبه ۵۸ این شورا، دسترسی تولیدکنندگان خوراک دام و طیور خوزستان به نهاده ها تسهیل شد. شهلا عموری با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان گوشت مرغ، دام، […]

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با تشریح بخشی از دستاوردهای دبیرخانه شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با محور بهبود فضای کسب و کار در استان گفت: برابر با مصوبه ۵۸ این شورا، دسترسی تولیدکنندگان خوراک دام و طیور خوزستان به نهاده ها تسهیل شد.
شهلا عموری با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان گوشت مرغ، دام، طیور و آبزیان برای دسترسی به نهادههای مورد نیاز اظهار داشت: این بخش از تولیدکنندگان پیش از این در فرآیند و نحوه فعالیت شبکه توزیع نهادهها در استان خوزستان مشکلات بسیاری داشتند.
وی ادامه داد: این نهادهها پس از تخلیه از کشتی های وارداتی در بندر امام خمینی (ره) به تنها انبار نگهداری واقع در شهرستان شوش منتقل میشدند و برهمین اساس تمامی تولیدکنندگان برای تامین کالای مورد نیاز خود به این انبار مراجعه میکردند.
دبیر شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به مشکل این نحوه از فرآیند بارگیری و حمل نهادهها بیان داشت: به واسطه حضور خودروهای متعدد حمل نهاده از سراسر استان در محل انبار نگهداری این کالاها، احتمال انتقال بیماری و مشکلات بهداشتی وجود داشت و اصلاح این رویه به عنوان مطالبه تولیدکنندگان در این بخش ضروری بود.
عموری تصریح کرد: همچنین در این بین تولیدکنندگان برای دسترسی به انبار شهرستان شوش باید هزینه های متعددی را در حوزه حمل و نقل پرداخت می کردند؛ لذا ایجاد یک انبار نگهداری نهادههای دامی، طیور و آبزیان در مجاورت مرکز استان پیشنهاد شد.
وی ادامه داد: در همین راستا، مجوز لازم از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای تعیین محل دیگری به منظور نگهداری و انبار نهادههای دامی مورد نیاز استان خوزستان صادر شد.
دبیر شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان افزود: برابر با اقدام اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان، محل جدیدی در منطقه سویسه(واقع در شهرستان کارون) برای نگهداری و انبار نهاده ها آماده شد.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: آماده سازی انبار نهادههای مورد نیاز برای تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در منطقه سویسه ضمن اینکه از شاخص های قابل قبول در حوزه کنترل کیفی برخوردار است؛ کاهش هزینه های حمل برای تولیدکنندگان را درپی خواهد داشت.
حدود ۸۵ درصد حجم غلات و نهادههای دامی و طیور مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور میشود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار