آمادگی تعاون روستایی خوزستان برای خرید ۱۲هزار تُن خرما

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور 1400 | 09:54 ق.ظ
آمادگی تعاون روستایی خوزستان برای خرید ۱۲هزار تُن خرما مدیر تعاون روستایی خوزستان آمادگی این تعاونی برای خرید تضمینی ۱۲هزار تُن خرما از نخلداران استان را اعلام کرد.

 محمدامین معین راد گفت: از ابتدای فصل برداشت خرما تاکنون و با توجه به قرار گرفتن در پیک خرید این محصول، ۲ تُن خرما توسط ۷ مرکز خرید تحت نظر تعاون روستایی در ۶ شهرستان شامل؛ اهواز، خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر و کارون با نرخ تضمینی از نخلداران خوزستان خریداری شده است.

وی بیان کرد: بعد از ۱۷ سال و با رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد خرید تضمینی خرما از نخلداران در خوزستان هستیم و موضوع فوق قطعا به احیاء نخیلات در خوزستان کمک شایانی می‌کند.

معین راد افزود: یکی از دلایل خرید تضمینی خرما از نخلداران این بود که کارگاه داران و کارخانجات اعلام کرده بودند که ۱۰ هزار تن خرما در انبار‌های خود دارند و هنوز به فروش نرسیده اند و برای اینکه حاصل دسترنج نخلداران با افت قیمت روبرو بود، برای کنترل قیمت خرما وزارتخانه، سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی تصمیم گرفتند تا قیمت خرما را واقعی کرده و خرید تضمینی را تصویب و مصوب کردند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان اظهار داشت: از این رو و از زمانیکه خرید خرما به صورت تضمینی به ما ابلاغ شد کار خرید با دقت و همچنین همت عوامل خرید آغاز شد و علیرغم اینکه روز‌های ابتدایی خرید آهسته انجام می‌شد، اما اکنون در پیک خرید قرار داریم و پیش بینی می‌شود تا ۱۰ مهرماه کار خرید به پایان برسد، هر چند که طبق ابلاغیه مراکز خرید آمادگی دارند تا ۳۰ مهرماه خرمای نخلداران را خریداری کنند، ولی به این معنی نیست که اگر روند خرید خرما متوقف شد، عوامل خرید و یا ستاد خرید فعالانه تا ۳۰ مهرماه در مراکز خرید مستقر باشند.

این مقام مسئول ظرفیت اسمی ۷ مرکز خرید تعاون روستایی را رقمی بیش از ۲۰ هزار تن عنوان و تصریح کرد: اما با توجه به اینکه خرید خرما با ظرافت‌هایی روبرو است و باید با دقت بیشتری نگهداری شود، پیش بینی می‌کنیم رقم خرید به زیر ۱۲ هزار تن برسد، ضمن اینکه ذکر این نکته ضروری است که با توجه به کمبود صندوق‌های چوبی در بازار و افزایش قیمت صندوق‌های چوبی برای رفاه حال نخلداران مصوب شد که نخلداران خرمای خود را در صندوق‌های پلاستیکی محکم به ما تحویل بدهند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار