تعمیرات سالیانه سد و نیروگاه کارون۳ آغاز شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور 1400 | 11:38 ق.ظ
تعمیرات سالیانه سد و نیروگاه کارون۳ آغاز شد مدیرعامل سد ونیروگاه کارون ۳ از تعمیرات سالیانه نیروگاه کارون ۳ خبر داد.

مدیرعامل سدو نیروگاه کارون۳ ضمناعلام این خبر گفت :بازرسی های سالیانه به عنوان یکی از ارکان اساسی در حفظ و نگهداری تجهیزات هر مجموعه صنعتی محسوب می شود تا جایی که انجام صحیح این بازرسی ها می تواند به نحو مطلوبی در راندمان کارکرد تجهیزات آن مجموعه موثر باشد.

سید حمید صالحی یادآوری کرد:  با توجه به اینکه نیروگاه یاد شده نقش مهمی در شبکه برق کشور ایفا می نماید، تعمیرات سالیانه واحدهای آن در افزایش ضریب اطمینان شبکه برق از اهمیت خاصی برخوردار می باشدکه این عملیات بر اساس دستورالعمل های سازنده تجهیزات و استانداردهای نیروگاههای برق آبی، با دقت کامل و برنامه ریزی مناسب صورت می گیرد.

ایشان افزود: طبق برنامه زمان بندی شده و هماهنگی های به عمل آمده، واحدهای ۳ و ۴ این نیروگاه جهت انجام تعمیرات سالیانه از مدار تولید خارج و تعمیرات آن در پنج بخش مکانیک و هیدرومکانیک، ابزار دقیق، الکتریک، کالیبراسیون و کنترل پایداری انجام می شود.

رضا پورسعید معاونت فنی و مهندسی سد ونیروگاه کارون ۳ نیز در خصوص عملیات یاد شده خاطر نشان کرد: از مهمترین اقداماتی که در برنامه تعمیرات سالیانه این واحدها انجام می شود می توان به بازرسی از تجهیزات توربین، گاورنر، شیرپروانه ای، تصفیه روغن تجهیزات، بازرسی از ژنراتور و ترانس های قدرت، کالیبراسیون تجهیزات ابزاردقیق، سرویس شیر آلات، سرویس و تست عملکرد دریچه های بدنه سد و بر طرف کردن گزارش نقص ها اشاره کرد.

وی بیان کرد: هدف از این تعمیرات ، علاوه بر انجام بازرسی ها و برطرف کردن نواقص، اقدامات پیشگیرانه جهت بالا بردن ضریب اطمینان تولید و همچنین آمادگی واحدها در پیک شبکه مصرف برق در تابستان سال آینده می باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار