فرمانده انتظامی استان: پرونده اکثر قتل‌های خوزستان با میانجیگری حل می‌شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور 1400 | 09:01 ق.ظ
فرمانده انتظامی استان: پرونده اکثر قتل‌های خوزستان با میانجیگری حل می‌شود وی در زمینه قتل‌های استان خوزستان، به پایین آمدن آستانه تحمل مردم اشاره کرد و گفت: اکثر این قتل‌ها ارتباطی به پلیس نداشته و بسیاری از آن‌ها نه با احکام قضایی و قصاص بلکه با میانجیگری حل شده و این موضوع باعث تکرار جرم است.
 

فرمانده انتظامی خوزستان در زمینه قتل‌های استان خوزستان، به پایین آمدن آستانه تحمل مردم اشاره کرد و گفت: اکثر این قتل‌ها ارتباطی به پلیس نداشته و بسیاری از آن‌ها نه با احکام قضایی و قصاص بلکه با میانجیگری حل شده و این موضوع باعث تکرار جرم است.

سردار سید محمد صالحی در دیدار با مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با توجه به نقش موثر نمایندگان در ارتقاء امنیت استان، انتظار ما بر این است نمایندگان با وضع قوانین جدید و بازدارنده در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک موثری را داشته باشند.

وی با شاره به اهمیت و جایگاه خاص نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به آن‌ها افزود: تقاضای ما از شما این است که در مباحث فرهنگی مرتبط با تیراندازی‌های غیرمجاز ورود موثر و جدی داشته باشید چرا که این امر موجب آسیب‌های اجتماعی و فرار سرمایه‌ها از این استان شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: ما اقدامات سلبی خودمان را انجام داده‌ایم به گونه‌ای که حدود ۸۵ درصد از تیراندازی‌های غیرمجاز کشف و متهمان مرتبط شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی در زمینه قتل‌های استان خوزستان، به پایین آمدن آستانه تحمل مردم اشاره کرد و گفت: اکثر این قتل‌ها ارتباطی به پلیس نداشته و بسیاری از آن‌ها نه با احکام قضایی و قصاص بلکه با میانجیگری حل شده و این موضوع باعث تکرار جرم است.

سردار صالحی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از سرقت‌های خرد توسط معتادین متجاهر اتفاق می‌افتد، افزود: محلی برای نگهداری آن‌ها وجود ندارد و در اینجا نیازمند ارتقای کمپ‌های ماده ۱۶ در استان خوزستان هستیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۴ طرح مقابله با سرقت‌های عادی به مرحله اجرا گذاشته شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۲ هزار و ۱۴۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری جمع‌آوری شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: همچنین از ابتدای سال تا امروز یک تن و ۲۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

سردار صالحی با بیان اینکه در حال حاضر مردم نگران فرزندان‌شان هستند، گفت: نگرانی مردم بیشتر از خرده فروش‌های مواد مخدر است تا باندهای بزرگ، به دلیل اینکه احساس می‌کنند ممکن است فرزندن‌ شان گرفتار این بلای خانمان‌سوز شوند.

وی به شرایط خدمتی کارکنان خدوم نیروی انتظامی در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: در حوزه کرونا بعد از کادر پزشکی و درمان، بیشترین عملکرد مربوط به اقدامات و ماموریت‌های نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: در این دیدار نمایندگان مردم شریف استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ضمن طرح موضوعات انتظامی و امنیتی مربوط به حوزه استحفاظی خود و تقدیر و تشکر از عملکرد و اقدامات مجاهدانه مامورین نیروی انتظامی، تاکید داشتند که از تمام ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی در راستای تقویت ناجا و به ویژه فرماندهی انتظامی استان خوزستان بهره‌گیری خواهند کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار