مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

بازگشایی مدارس در خوزستان تدریجی است

تاریخ انتشار: شنبه 3 مهر 1400 | 11:10 ق.ظ
بازگشایی مدارس در خوزستان تدریجی است مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بازگشایی مدارس در این استان آرام، تدریجی، اقتضایی و بر اساس گام‌های سه گانه خواهد بود.
 
بازگشایی مدارس در خوزستان تدریجی است

کوروش مودت صبح امروز شنبه در آئین نمادین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در دبیرستان دخترانه بقیه الله کوی عین ۲ ناحیه ۴ اهواز اظهار کرد: با توجه به شیوه‌نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش روند آموزش و فرآیند یاددهی یادگیری تا نیمه اول مهرماه امسال به‌صورت تلفیقی و ترکیبی و عمده زیرساخت ما نیز در آموزش مجازی و بخشی به‌صورت محدود و اندک به‌صورت حضوری است.

وی با اشاره به اینکه شروع سال تحصیلی به‌صورت آرام، تدریجی و اقتضایی است، افزود: در بحث بازگشایی سه گام پیش‌بینی شده است؛ اول اینکه از نظر آموزشی دستیابی به شبکه آموزش و سیما است که از روز اول مهر آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه از اول مهر در همه مقاطع تحصیلی هر روز برنامه درسی در سیما برگزار می‌شود، ادامه داد: راه دوم شبکه شاد است که ابداع آموزش و پرورش در زیست بوم کرونایی بود و ۷۰ درصد دانش‌آموزان به‌طور میانگین به آن دسترسی دارند؛ راه دیگر توزیع بسته‌های آموزشی است که همکاران ما در توزیع این بسته‌ها در مناطق روستایی و عشایری کمک خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش حضوری را از روز اول تا ۲۰ مهر در مدارس روستایی و عشایری کم‌جمعیت آغاز خواهیم کرد، یادآور شد: سال گذشته، مدارس روستایی و عشایری تا اسفندماه آموزش حضوری داشتند و بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مناطق کم برخوردار و کم‌جمعیت روستایی و عشایری آموزش بدون وقفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند.

مودت با بیان اینکه بازگشایی آرام و تدریجی به این معناست که آموزش در مدارس کم‌جمعیت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حضوری آغاز خواهد شد، گفت: گام دوم، برای مدارس با جمعیت متوسط است و این گام را زمانی آغاز می‌کنیم که از ۲۰ مهر به بعد باشد یعنی واکسیناسیون اولیا و معلمان تمام شده باشد و این بازگشایی نیز با رعایت شیوه‌نامه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است دانش‌آموز در هفته یک یا دو روز و به‌صورت نوبت‌بندی در مدرسه حاضر شود و مابقی روزها نیز به‌صورت مجازی خواهد بود، افزود: در خصوص گام سوم برای مقطع متوسطه مقرر شده طبق مصوبه ستاد کرونا، واکسیناسیون این مقطع انجام و اگر قرار باشد که دانش آموز به‌صورت اقتضایی در مدرسه حاضر شود به‌صورت آرام و تدریجی خواهد بود یعنی یک کلاس ۳۰ نفره به سه گروه ۱۰ نفره تقسیم می‌شود و حضور دانش‌آموزان بر اساس نوبت‌بندی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سال تحصیلی با حضور بیش از یک میلیون دانش آموز خوزستانی امروز آغاز شد، گفت: حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران فرهنگی مهم‌ترین اولویت مجموعه تعلیم و تربیت استان در امر بازگشایی مدارس است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار