نماینده ولی فقیه در خوزستان: برای عبور زائران اربعین با عراق مذاکره شود

تاریخ انتشار: شنبه 3 مهر 1400 | 10:31 ق.ظ
نماینده ولی فقیه در خوزستان: برای عبور زائران اربعین با عراق مذاکره شود حجت‌الاسلام سیدعبدالنبی موسوی‌فرد بامداد شنبه با حضور در جمع زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه با بیان اینکه زائر اربعین عاشق کربلا است و نباید مورد بی‌حرمتی قرار گیرد اظهار داشت: برای حل مشکل عبور زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه شخصا تلفنی با رئیس جمهوری صبحت کردم. وی با بیان اینکه اکثر زائران اربعین در این گذرگاه مرزی دارای […]

حجت‌الاسلام سیدعبدالنبی موسوی‌فرد بامداد شنبه با حضور در جمع زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه با بیان اینکه زائر اربعین عاشق کربلا است و نباید مورد بی‌حرمتی قرار گیرد اظهار داشت: برای حل مشکل عبور زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه شخصا تلفنی با رئیس جمهوری صبحت کردم.

وی با بیان اینکه اکثر زائران اربعین در این گذرگاه مرزی دارای گذرنامه و روادید هستند اما مرزبانی عراق مرز را به روی آنها بسته است افزود:تعداد قابل توجهی از زائران در مرز شلمچه بدون آب و غذا منتظر عبور از مرز و شرکت در راهپیمایی اربعین در عراق هستند.

حجت‌الاسلام موسوی فرد همچنین خواستار انتقال زائران به سالن مسافری پایانه مرزی شلمچه برای خدمات رسانی به آنها شد و گفت: انتظار می رود برای عبور زائران اربعین از مرز شلمچه با عراق مذاکره شود.

وی اظهار داشت: بنا به تاکید وزیر کشور زائران اربعین حسینی نباید در بیابان بمانند بلکه باید به سالن مسافری پایانه مرزی منتقل شوند تا مشکل تردد آنها برطرف شود.

تعدادی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) که متاثر از پیام های منتشر شده در فضای مجازی در مرز شلمچه حضور یافته اند با درهای بسته مواجه شده اند.

محمد حیدری معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هیچگونه ترددی از مرز شلمچه انجام نمی شود گفت: آخرین پیگیری ها توسط مرزبانی ایران و عراق برای عبور زائران اربعین حسینی بی‌نتیجه بوه و مرز شلمچه همچنان بسته است.

کشور عراق برای اربعین امسال با ورود هوایی ۶۰ هزار زایر ایرانی با شرایط خاص موافقت کرده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور روز دوشنبه مصادف با پنجم مهر اربعین حسینی در ایران است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار