اخطار محیط زیست خوزستان به شرکت فولاد

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 مهر 1400 | 19:14 ب.ظ
اخطار محیط زیست خوزستان به شرکت فولاد در پی انتشار کلیپ مشاهده لکه رنگ ارغوانی در رودخانه کارون روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اخطاریه‌ای را صادر کرد.

 

اخطار محیط زیست خوزستان به شرکت فولاد
در پی انتشار کلیپ مشاهده لکه رنگ ارغوانی در رودخانه کارون روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اخطاریه‌ای را صادر کرد.

در این اخطاریه آمده است: در تاریخ سوم مهرماه، لکه ارغوانی رنگی در رودخانه کارون در محل تصفیه خانه شرکت فولاد خوزستان در ساحل شرقی( بالادست پل ششم) مشاهده گردید که بلافاصله نیروهای اداره حفاظت محیط زیست اهواز در محل حاضر شدند و مشخص گردید لکه رنگی فوق در اثر تخلیه مقادیری پرمنگنات پتاسیم از تصفیه‌خانه شرکت فولاد خوزستان بوده است .

در بخش دیگری از این اخطاریه ضمن اشاره به تهیه مقداری پرمنگنات پتاسیم در سال‌های قبل و توسط شرکت فولاد آمده که این مقدار جهت ضدعفونی آب، رنگبری و ضد بو از آب‌های مصرفی شرکت تهیه شده بود که استفاده از آن به صورت پایلوت انجام شد و به دلیل عدم موفقیت استفاده از آن متوقف گردید.

گفتنی است که مقادیری از این پرمنگنات پتاسیم در مخازن باقی مانده و به مرور ته‌نشین و خشک شده بود که اخیراً مسوولین این تصفیه‌خانه بدون هماهنگی جهت استفاده از مخازن اقدام به شستشوی آن‌ها نمودند و پساب حاصل از شستشو به رودخانه کارون تخلیه گردید که موجب ایجاد طیف رنگی در رودخانه شده است.

خوشبختانه براساس بررسی‌های میدانی به عمل آمده در طول رودخانه کارون در محدوده‌ای که تخلیه انجام شده بود هیچ‌گونه مرگ‌ومیر ماهیان و جانوران آبزی مشاهده نشده و نمونه‌برداری از رودخانه نیز توسط آزمایشگاه اداره کل صورت پذیرفته و در حال حاضر پارامترهای شاخص آلودگی آب بالاتر از استاندارد را نشان نمی‌دهد.

پرمنگنات پتاسیم یک نمک معدنی است که با اکسایش بالا جهت ضدعفونی آب و رنگبری و ضد بو در مخازن تصفیه‌خانه‌ها استفاده می‌شود و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به خاطر این اقدام شرکت فولاد اخطاریه صادر نموده که در صورت عدم توجه به رعایت الزامات زیست محیطی پرونده شکایت تنظیم و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار