تجلیل از ایثارگران شرکت توزیع نیروی برق خوزستان به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 مهر 1400 | 11:18 ق.ظ
تجلیل از ایثارگران شرکت توزیع نیروی برق خوزستان به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس تجلیل از ایثارگران شرکت توزیع نیروی برق خوزستان به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در محل شرکت برگزار شد.
شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دکتر علی خدری مدیر عامل شرکت در این نشست با بیان اینکه تکریم از ایثارگران و پاسداشت ایثار گری یکی از اولویت هاست که باید بیش از پیش در جامعه مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در دنیا به طور کلی روحیه دفاع از سرزمین در همه تمدن ها مورد توجه قرار می‌گیرد و هنوز هم بازماندگان نسل های جنگ جهانی را علیرغم تهی بودن از ارزش‌های فرهنگی و دینی؛ تکریم می‌کنند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت افزود: قطعاً اگر امروز امنیت و آسایش داریم و به عنوان یک کشور پر افتخار در منطقه و دنیا سربلند هستیم، مرهون تلاش و ایثارگری و شهادت‌طلبی ایثارگران دوران دفاع مقدس است.

خدری ادامه داد: این تکریم‌ها باید ادامه داشته باشد تا فرهنگ ایثار و دفاع از ارزش ها و سرزمین به آیندگان منتقل شود و الگویی برای نسل‌های آینده باشد.

ایشان با اشاره به شهادت نوجوان ۱۵ ساله ایذه ای که به دل آتش زد تا خانواده ای را نجات دهد، گفت: اگر امروز شهیدی مثل علی لندی داریم که از جان خود م یگذرد تا مادر و خواهر شهیدی را نجات دهد، قطعاً این شهید نوجوان از فرهنگ ایثار و شهادت طلبی و دفاع مقدس الگو گرفته است و اگر آن سابقه را نداشتیم،  یک نوجوان پانزده ساله نمی‌توانست با به خطر انداختن جان خود چنین حرکت بزرگی را انجام دهد.

باید تاریخ ایثارگری پاس داشته شود

ماندنی ذراتی؛ مشاور استاندار خوزستان در امور ایثارگران استان نیز در این نشست گفت: تاریخ شهادت و ایثارگری ها در دوران دفاع مقدس باید پاس داشته شود تا نسل آینده بداند چه رشادت‌هایی صورت گرفته است.

ذراتی ضمن گرامیداشت دوران دفاع  مقدس به خدمات علامه امینی، مرجع عالیقدر شیعه به جهان اسلام پرداخت و گفت: از ایشان می‌پرسند چرا عاشورا و تاسوعا بر سر میزنید؟ و این مرجع عالیقدر پاسخ داد: وقتی پیامبر خدا حضرت علی را به جانشینی خود برگزیدند، ما جشنی نگرفتیم و شما فراموش کردید و به همین دلیل باید تاسوعا و عاشورا و اربعین بر سر و سینه بزنیم تا این واقعه فراموش نشود و امروز که در چهل و یکمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس هستیم هم باید این تاریخ ایثارگری پاس داشته شود تا نسل آینده بداند چه رشادت‌هایی صورت گرفته است.

ذراتی افزود: اگر فرزندان دبستانی ما برای تصویرسازی جبهه و جنگ و دفاع از سرزمین نقش و طرح توپ، تانک، سرباز و کلاه خود می‌کشند نشان از اثرات این پاسداشت هاست که به نسل بعد از جنگ و آینده منتقل شده و می شود، و این اقدام شرکت توزیع نیروی برق خوزستان قابل تقدیر است.

ایثارگران جنگ که شاغل جایی نیستند، تحت پوشش خدمات سپاه قرار می‌گیرند

سرهنگ شکروی؛ مسئول امور ایثارگران سپاه حضرت ولیعصر خوزستان نیز در این آیین، با تشریح خدمات سپاه به ایثارگران دفاع مقدس گفت: چند نوع خدمات ارائه می شود که نیاز است ایثارگران در جریان آن باشند تا اگر سابقه ای در جنگ دارند، تحت پوشش قرار بگیرند.

شکراوی افزود: کمک معیشت یکی از خدماتی است که اگر رزمنده دفاع مقدس، بسیجی، یا سرباز جنگ وجود دارد و در هیچ جا مشغول به کار نیست و خود و خانواده اش درآمد ندارند، با طرح ۱۵ رمضان در صورتی که حداقل ۶ ماه سابقه بسیج و ۱۲ ماه سابقه جبهه برای سرباز، داشته باشد، می تواند تشکیل پرونده دهد و حقوق ماهیانه دریافت کند.

وی در خصوص تبصره ماده ۳۸ نیز گفت: افرادی که جانبازی ۳۰ درصد به بالا یا ۲۵ درصد همراه با آزادگی دارند و در حال حاضر شاغل نیستند با تشکیل پرونده می تواند حقوق و مزایا بگیرند.
مسئول امور ایثارگران سپاه حضرت ولی عصر خوزستان ادامه داد: کارت ایثار ، از دیگر خدماتی است که به ایثارگران داده می شود، کسانی که سابقه ۴۵ روز، خدمت بسیجی و سربازی زمان جنگ را دارند می توانند به سپاه حضرت ولیعصر مراجعه کنند و کارت ایثار دریافت کنند.

وی در خصوص فاقدین مدارک دوران جنگ نیز گفت: کسانی که به دنبال جانبازی هستند دو دسته هستند، افرادی که سابقه بستری در زمان جنگ دارند و به علت هایی که مرتبط با جنگ است از ترکش تا شیمیایی، تصادف، واژگونی خودرو سوختن مربوط به جنگ؛ این افراد مدارک پزشکی خود را تحویل می‌دهند و کمتر از یک ماه جانبازی در سپاه استان صادر می‌شود، و به بنیاد شهید و امور ایثارگران برای نهایی شدن جانبازی ارسال می‌شود.  دسته دوم فاقدین مدارک هم افرادی در زمان جنگ حضور داشتند که مدارک بیمارستانی ندارند و بعد از جنگ علائم شیمیایی، موج و ترکش در بدنشان ظاهر شده که این افراد با مراجعه به سپاه و تشکیل پرونده فاقدین؛ در کمیسیون آزمایش می‌شوند اگر مورد تایید قرار گرفت به تشکیل پرونده عالی می‌رسد و پزشک از تهران برای تایید می آید و اگر پرونده تایید شد پرونده به بنیاد شهید تهران ارسال می‌شود و ۵ درصد به فرد تعلق می گیرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار