سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

نامگذاری حداقل یک مکان آموزشی در هر استان به نام شهید “علی لندی”

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 مهر 1400 | 09:05 ق.ظ
نامگذاری حداقل یک مکان آموزشی در هر استان به نام شهید “علی لندی” سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در هر استان حداقل یک مکان آموزشی یا تربیتی به نام شهید لندی نامگذاری خواهد شد، گفت: از همه ابزارها استفاده خواهیم کرد تا این الگو را به نسل جدید معرفی کنیم.
 
نامگذاری حداقل یک مکان آموزشی در هر استان به نام شهید "علی لندی"

علیرضا کاظمی با حضور در مسجد امام حسین (ع) ایذه به خانواده علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای تسلیت گفت و اظهار کرد: خدا را شاکرم که در روز اربعین حسینی در استان ولایتی کشور، استان دلاورخیز و مردم ایذه که در سوگ یک قهرمان بزرگ نشسته‌اند، حضور دارم. این توفیق امروز نصیب ما شد که در جمع خانواده شهید علی لندی حضور داریم. استان خوزستان در تاریخ کشور تمدن ساز بوده است و امروز نیز در امتداد آن حماسه‌سازی‌ها، ما شاهد یک حماسه پر افتخار دیگر بودیم. این اتفاق بسیار بزرگ رقم خورد و آن شجاعت و دلاوری یک تمدن بزرگ بود که یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای دانش آموز را در دل‌ها زنده کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یک دانش‌آموز دهه هشتادی خوزستانی با رشادت، شهامت و شجاعتی که به خرج داد، معنای واقعی ایثار و شهادت را به نسل جدید نشان داد و این افتخار بزرگی برای ملت و نظام تعلیم و تربیت کشور است. دانش آموزی که با رشادت بی‌نظیر خود که لطف خدایی است که شامل حال خانواده و سرزمین او شد، مورد تکریم و تعظیم همه احاد جامعه و مورد تکریم رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و والاترین نشان را از دست رهبری دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان خوزستانی در همه عرصه‌ها می‌درخشند و ظرفیت نیروی انسانی در کشور بی‌نظیر است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلاب هنوز در خوزستان سرآمد است.

کاظمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی و فرهنگساز، ماموریت اصلی خود را در انتقال ارزش‌های نظام، انقلاب و دین به نسل بعد انجام می‌دهد. ما برای تجلی فرهنگ در نسل جدید نباید از هیچ اقدامی دریغ کنیم؛ وظیفه خود می‌دانیم که فرهنگ و ارزش‌هایی که شهید لندی، عملی کرد را به نسل جدید منتقل کنیم. به واسطه این رخداد، خوزستان و ایذه در کانون توجهات مردم قرار گرفتند و این مساله بزرگ توسط یک انسان کوچک اما بزرگ رخ داد. قول می‌دهیم که نام، یاد، رفتار، شجاعت، فرهنگ و غیرت او را به عنوان یک فرهنگ و الگوی همدلی به جامعه معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: ما در آموزش و پرورش از همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهید علی لندی استفاده خواهیم کرد. اولین کار این است که نام، یاد و روایت زندگی و رشادت‌های این شهید را در کتاب‌های درسی بگنجانیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات  آموزش و پرورش برای تکریم علی لندی گفت: دومین اقدام، نام‌گذاری شهید و قهرمان باید بر تارک ساختار آموزش و پرورش بدرخشد. با ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان هماهنگ شده که در هر استان حداقل یک مکان آموزشی یا تربیتی را به نام شهید علی لندی نامگذاری کنند. همچنین باید تندیس شهید را بر سر در مدارس نصب کرد.

وی در پایان افزود: جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری را که به نام ایرانی قوی مطرح کردیم، جایزه ویژه‌اش را به نام شهید مزین می‌کنیم. تدوین یک کتاب با موضوع روایت شهامت و زندگی شهید لندی با کمک آموزش و پرورش خوزستان تهیه خواهد شد. از همه ابزارها استفاده خواهیم کرد تا این الگو را به نسل جدید معرفی کنیم.

همچنین عبدالله ایزدپناه، نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قطعا هدایت خدا باعث شد تا این نوجوان عزیز در این راه خیر گام بردارد.

وی افزود: اتفاقی که در چند روز گذشته رخ داد و عزیزی از دست دادیم، برای مناطق بختیاری‌نشین نه اولی است و نه آخری خواهد بود. مناطق بختیاری‌نشین در دوران انقلاب و دفاع مقدس نیز سرباز نظام بودند و شهدای زیادی تقدیم کردند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: امروز سردار نوجوانی فداکاری کرد که برای منِ معلم یک الگو است و ما را به یاد دفاع مقدس و شهیدان بهنام محمدی و فهمیده انداخت.

در پایان  از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به خانواده شهید علی لندی، نشان شجاعت تعلق گرفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار