همزمان با هفته دفاع مقدس؛

نقش برجسته عملیات بیت‌المقدس در اراضی نیشکر رونمایی شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 مهر 1400 | 08:25 ق.ظ
نقش برجسته عملیات بیت‌المقدس در اراضی نیشکر رونمایی شد ▪️فرمانده سپاه خوزستان: مدیران بومی نیشکر مسیری را در پیش گرفته‌اند که به بهره‌وری بالا، تولید بیشتر و ایجاد اشتغال ختم شده است ▪️مدیرعامل توسعه نیشکر: حماسه تولید در صنعت نیشکر ادامه راه حماسه دفاع مقدس است

نقش برجسته عملیات بیت‌المقدس در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر همزمان با هفته دفاع مقدس و به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره حماسه‌سازانِ هشت سال جنگ تحمیلی در این منطقه رونمایی شد.
این مراسم با حضور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان و مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در کیلومتر ۴۵ جاده قدیم خرمشهر امروز سه‌شنبه (۶ مهرماه) برگزار شد.

نشر فرهنگ دفاع مقدس در کنار وظیفه تولید در صنعت نیشکر

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)، پس از رونمایی در گفت و گویی، “نشر و روایت فرهنگ دفاع مقدس” را وظیفه‌ای در کنار تولید و اشتغال در صنعت نیشکر برشمرد.
اراضی توسعه نیشکر که روزگاری “صحنه نبرد حق علیه باطل” بود امروز به گفته سردار شاهوارپور به “سنگری برای تولید و اقتصاد مقاومتی” تبدیل شده است و در “زمین‌های لم‌ یزرع و پر از مین”، نیشکر قد کشیده است.
وی کار “فرهنگی در حوزه دفاع مقدس” را جهادی برای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و تاکید کرد که با توجه به وسعت درگیری‌های دفاع مقدس در اراضی توسعه نیشکر، مسئولیت این شرکت در نشر ارزش‌های دفاع مقدس دو چندان می شود.
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) “مقاومت و ایستادگی به جای سازش ” را درس بزرگ دوران دفاع مقدس دانست که برگرفته از تفکری انقلابی، راهبری امام راحل و داشته‌های ایران اسلامی است.
او با اشاره به اینکه امروز دشمن، معیشت و سفره مردم را هدف قرار داده، تاکید کرد که “در جبهه اقتصاد باید به همان کیفیت دفاع مقدس جنگید و ایستادگی کرد”.
خاطره گویی از دوران جنگ تحمیلی در مناطق مختلف از جمله زمین‌هایی که در حال حاضر سرشار از شهد نیشکر شده، بخش دیگری از سخنان سردار شاهوارپور در آیین رونمایی از نقش برجسته بیت‌المقدس در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر بود.
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان “جهش تولید و طرح های انجام شده” در صنعت نیشکر را حاصل نگاه خلاقانه و تفکر راهبردی مدیران توسعه نیشکر دانست و عنوان کرد که مدیران بومی این شرکت مسیری را در پیش گرفته‌اند که به بهره‌وری بالا، تولید بیشتر و ایجاد اشتغال ختم شده است.

حماسه تولید در صنعت نیشکر ادامه راه حماسه دفاع مقدس

در ادامه این مراسم، دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، حماسه‌ی تولید در صنعت نیشکر را ادامه راه حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت که پهنه‌ای که روزگاری سنگر دفاع مقدس بود، امروز سنگری برای تولید و آبادانی شده است.
دکتر ناصری به کشت و صنعت های میرزا کوچک‌خان، امیرکبیر و سلمان‌فارسی اشاره کرد و گفت که اراضی نیشکر امیرکبیر و میرزا کوچک خان در عملیات بیت المقدس آزاد شد و زمین‌های نیشکر سلمان فارسی نیز در عملیات ثامن‌الائمه محل اقامت رزمندگان ایران اسلامی و سازماندهی عملیات بود.
وی شرکت توسعه نیشکر را مدیون شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس دانست که با تمام امکانات در حوزه‌ی ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پیش‌قدم شده است.

جانفشانی به روایت تصویر

نمایشگاه عکس عکاسان نامدار از هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از جانبازان و ایثارگران نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در حاشیه آیین رونمایی از نقش برجسته عملیات بیت‌المقدس برپا شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار